Start af CPPA-dialogen
Da en CPPA er en stor, langsigtet investering, kan det være overvældende at starte en dialog om processen, som forudsætter, at værdien af grøn omstilling anerkendes på tværs af hele virksomheden.
”Indkøb af grøn energi sætter en tyk streg under vores omfattende bæredygtighedsstrategi.Vi har en tro på, at det kan inspirere og motivere vores kunder ... og vi håber også, at samarbejdet med Ørsted vil inspirere til accelereret udbygning af vedvarende energi i Tyskland.”
Dr. Markus Steilemann,
Covestro CEO
Men Sylvia Baumheier, Head of Global Energy Procurement hos Covestro, som i dag står for samarbejdet med Christoph Hörbelt, Lead Business Developer hos Ørsted, er overbevist om, at dialogen kan starte hvor som helst.”Køb af energi er kun et af flere udgangspunkter for håndteringen af grøn energi i en virksomhed,” forklarer hun:”Emnet kan lige så vel blive introduceret via afdelingen for bæredygtighed, kundehenvendelser, investor relations, foreninger eller politiske relationer, datterselskaber eller direkte fra bestyrelsen.” Da emnet blev taget op, begyndte Sylvia at indhente oplysninger i Covestro for at identificere vigtige interessenter, afklare virksomhedens holdning til grøn energi og finde ud af, hvor emnet allerede blev drøftet.