Mit Ørsted

I Ørsted har vi nu skiftet afregningssystem, så vi fortsat kan opretholde god service og høj kvalitet.


Her på Mit Ørsted finder I alt, hvad I skal vide, om selvbetjeningen, jeres regning og løbende ændringer. 

 

Ny selvbetjening til elkunder

Hvis I er elkunde, så har I fået ny selvbetjening.

Se videoen til venstre og kom nemt og hurtigt i gang.

Der skal bruges kundenummer og aktiveringskode, som findes enten på regningen, eller på betalingsoversigen, hvis I betaler via Betalingsservice. 


  Opret bruger     Log ind

 

Herunder kan I læse mere om de ændringer der sker fra maj måned
  • Ny selvbetjening for elkunder
    Elkunde

    Hvis I er elkunde, så får I ny selvbetjening fra maj 2021. Øverst på denne side, er der en video, med introduktion til at komme i gang med at bruge selvbetjeningen. 

    Første gang I logger på selvbetjeningen, skal der oprettes en bruger, som tilknyttes jeres måler(e). For at tilknytte måler(ne) skal der bruges kundenummer og aktiveringskode, som findes på regningen. Hvis I betaler via Betalingsservice, kan kundenummer og aktiveringskode findes på betalingsoversigten.

     

    Er I afmeldt måleren før 15. maj 2021
    Hvis I er fraflyttet og derfor afmeldt måleren før 15. maj 2021, skal I fortsat bruge den selvbetjening, I er vant til.

    For at logge ind skal der bruges kundenummer og aftagenummer, som findes på regningen.

    Log ind på selvbetjeningen her


    Gaskunde
    Er I gaskunde, skal I fortsat bruge den selvbetjening, I er vant til.

    For at logge ind, skal der bruges kundenummer og aftalekonto, som findes på regningen.

    Log ind på selvbetjeningen her

  • Har I tidligere modtaget samlefakturaer fra Ørsted?
    Samlefaktura og specifikationer sendes hver for sig

    Der er sket nogle ændringer i forbindelse med overgangen til vores nye afregningssystem. Det betyder generelt, at I fremadrettet vil modtage en overordnet samlefaktura, som er den faktura, der skal betales. Specifikation for de enkelte aftagesteder vil blive sendt separat.


    Betaler I via Betalingsservice?

    Hvis I betaler via Betalingsservice, vil I kunne finde samlefaktura og separate specifikationer på de enkelte aftagesteder via selvbetjeningen. 

    I vil kunne se det samlede beløb til betaling via jeres Betalingsservice oversigt. Hvis I er tilmeldt mailforsendelse, vil samlefaktura og specifikationer blive sendt hertil.


    Betaler I via FI kort?

    Hvis I betaler via FI kort, betyder det, at I fremadrettet vil modtage en overordnet samlefaktura, som er den faktura, der skal betales. 

    Særskilte specifikationer på de enkelte aftagesteder sendes separat og vil altid kunne findes via selvbetjeningen. 

     

    Modtager I regninger via OIO?
    I vil fremadrettet modtage en faktura pr. aftagested. 
    Har I specifikke behov i forhold til referencer på forsendelsen, kan I kontakte Kundeservice Erhverv på erhverv@orsted.com.
     
  • Betalingsservice Plus kunder skal tilmelde Betalingsservice på ny
    Hvad betyder det?

    I praksis betyder det, at jeres Betalingsserviceaftale med Ørsted ophører, og I skal derfor tilmelde jer Betalingsservice Plus på ny.  Ørsted har desværre ikke mulighed for at tilmelde jeres aftale på Betalingsservice Plus igen – det kan kun I selv gøre.

     

    Hvordan tilmelder I jer?

    Har I behov for hjælp til tilmelding af den nye betalingsserviceaftale til Betalingsservice plus

    Klik her for hjælp

    Når I tilmelder jer, skal I anvende BS-nr. 08917302, Deb.gr.nr. 00001 og nummer bestående af 15 cifre*).
    *) De 15 cifre består af 025 [kundenr. 10 cifre**)] 00.
    **) Det synlige kundenr. kan variere i antal cifre. Indsæt 0’er foran kundenr. for at ramme de 10 cifre.
    Se evt. eksempel nederst på jeres faktura.

     
    Ørsted sørger for afmelding af den nuværende aftale

    Ørsted sørger for at afmelde den nuværende aftale – I skal derfor ikke fortage jer noget i den forbindelse. Hvis I selv foretager afmeldingen, kan I risikere, at Ørsted ikke modtager jeres betaling. Det kan derfor ende med, at I modtager  rykker for betalingen.

     

    Tilmeld den nye Betalingsservice Plus aftale og slip for gebyr for papirregning

    Det er vigtigt, at I opretter den nye Betalingsservice Plus hurtigst muligt. Hvis I ikke rettidigt bliver tilmeldt, vil I modtage jeres afregning som papirregning, som pålægges et gebyr for FI kort.

    Der er fortsat stor fordel ved at anvende Betalingsservice – ikke mindst for økonomien. For Betalingsservice opkræves gebyr på 5 kr. + moms. FI kort betaling koster 20 kr. + moms.

  • Jeres muligheder i selvbetjeningen
    Forbrug

    Her kan I følge med I jeres elforbrug. Alt efter hvilken type elmåler I har, vil forbruget kunne ses på års, måneds, dags eller timebasis. 

    Forbrugsdata kan herfra eksportes til excel. 

     

    Regninger

    Under menuen Regninger, kan der hurtigt skabes et overblik over regninger, indbetalinger og saldo.

    • Alle regninger kan findes og downloades på PDF
    • Se indbetalinger og dato for betaling
    • Nuværende saldo
    • Skyldig saldo, kan betales som en straksbetaling med betalingskort

     

    Min Profil

    Her kan I se de oplysninger vi har på jer samt betalingsoplysninger

    • CVR-nummer, virksomhedsnavn og adresse. Disse oplysninger kan ses, men ikke opdateres, da vi henter og opdaterer dem via CVR-registeret
    • E-mail og telefonnummer kan godt opdateres. Tjek meget gerne at vi har de rigtige oplysninger
    • Mulighed for tilmelding til Betalingsservice

     

     

     

  • Får I regningen på e-mail, så kommer den fremadrettet fra en anden afsender

    Får I jeres regning på e-mail, så vil den fremadrettet komme fra en anden afsender, end I har været vant til. 

    Fra maj 2021 bliver regninger sendt fra denne afsender: noreply-orsted@kmd.dk

    Det er en god idé, at tilføje afsenderen i "kontakter" i jeres mailsystem for at sikre, at mailen med regningen lander i jeres indbakke.

  • Nye betalingsoplysninger 

    Betalingsservice

    Hvis I  betaler jeres elregning via Betalingsservice, får I nyt Betalingsservice-aftalenummer. Derfor vil der på Betalingsserviceoversigten fremgå, at I har fået ny aftale med Ørsted. 

    Jeres aftale med Ørsted fortsætter uændret. I skal I ikke selv foretage jer noget, og det er vigtigt, at I ikke afviser Betalingsserviceaftalen. 

    Det nye Betalingsservice-aftalenummer er 8917302. Deb.grp. 0001.

    Hvis I ikke allerede er tilmeldt Betalingsservice, kan I gøre det via selvbetjeningen

    Log ind her

     

    FIK

    Hvis I betaler jeres elregning via FI-kort, skal I fremover bruge kreditornummer 80862008. Deb.grp. 00001

     

    Betaling via selvbetjening

    Der er mulighed for at betale udestående saldo via selvbetjeningen som en straksbetaling med betalingskort.

    Log ind her

  • De vigtigste informationer om Ørsteds elprodukter
    Produktnavn  Pristype Hvor ofte ændres prisen?  Individuel udløb af aftaleperiode? Efter udløb af aftaleperioden afregnes på dette produkt 
     Fastpris  Fastpris  Fast i hele aftaleperioden  Ja  Flexpris
     Spotpris  Variabelt  Timeniveau  Ja  Flexpris
     Spotprismiddel  Variabelt  Månedsvis  Ja  Flexpris
     Mixpris  Variabelt  Månedsvis  Ja  Flexpris
     Flexpris  Variabelt  Månedsvis  Aftaleperioden løber til kunden opsiger aftalen*  
     Basispris Kvartal  Variabelt  Kvartal  Aftaleperioden løber til kunden opsiger aftalen*  
     Specialpris  Variabelt  Månedsvis  Ja  Flexpris
     El med fast Mark-up  Variabelt  Månedsvis  Ja  Flexpris
     Tank El  Variabelt  Månedsvis  Aftaleperioden løber til kunden opsiger aftalen  

     

    *) Nogle aftaler med Flexpris er med individuel aftaleperiode.

    Datoen for udløb af aftaleperioden vil fremgå af den individuelle aftale.