Mit Ørsted

Her på Mit Ørsted finder I alt, hvad I skal vide, om selvbetjening, jeres regning og løbende ændringer. 

 

Vigtig information om indefrysning af energiudgifter


Regeringen og de politiske partier har fredag den 23. september indgået en aftale om vinterhjælp, der bl.a. vil give private og virksomheder mulighed for at indefryse dele af energiregningen.

Erhvervsstyrelsen vil løbende offentliggøre mere information om de nye ordninger. Læs mere fra Erhvervsstyrelsen.

 

Få overblik over ordninger og vejledning til virksomheder i forhold til energiforbrug på Virksomhedsguiden

Hent information om energipriser og indefrysning af energiudgifter hos Green Power Denmark.

 

 

Høje priser på energimarkedet

Læs mere om årsagen til de meget svingende og høje energipriser, samt om gasforsyningssikkerheden på vores energimarkedsinformation.

Selvbetjening til el- og gaskunder

Se videoen til venstre og kom nemt og hurtigt i gang.


I kan bruge kundenummer og aktiveringskode, som findes enten på regningen eller på betalingsoversigten, hvis I betaler via Betalingsservice. 

 

Betaler I via Betalingsservice, kan I først se det i vores Selvbetjening 10 dage efter betalingsfristen.

 

  Opret bruger     Log ind

Har I brug for hjælp,
så hjælper vi gerne


Ring til os på  99 55 35 00

    Ofte stillede spørgsmål

Betaling og selvbetjening
  • Ny selvbetjening for el- og gaskunder

    Øverst på denne side, er der en video, med introduktion til at komme i gang med at bruge selvbetjeningen. 

    Første gang I logger på selvbetjeningen, skal der oprettes en bruger, som tilknyttes jeres måler(e). For at tilknytte måler(ne) skal der bruges kundenummer og aktiveringskode, som findes på regningen. Hvis I betaler via Betalingsservice, kan kundenummer og aktiveringskode findes på betalingsoversigten. 

  • Hvordan finder I jeres kundenummer til at logge på selvbetjeningen, hvis I betaler via Betalingsservice?
    Betaler I via Betalingsservice?
    Kundenummeret, som I skal bruge til at logge på selvbetjeningen, kan I finde på Betalingsoversigten. Kundenummeret er det tal, der fra højre fremgår efter de 2 sidste 00 og til 0 til venstre – typisk 6 cifre . Se eksempel nedenfor.
     Eksempel på en betalingsservice faktura

    Ønsker I at tilmelde jer Betalingsservice?
    Når I tilmelder jer Betalingsservice, skal I anvende BS-nr. 08917302, Deb.gr.nr. 00001 og nummer bestående af 15 cifre*).

    *) De 15 cifre består af 025 [kundenr. 10 cifre**)] 00.

    **) Det synlige kundenr. kan variere i antal cifre. Indsæt 0’er foran kundenr. for at ramme de 10 cifre. Information fremgår nederst på jeres faktura. Se eksempel nedenfor.

     Betalingsservice

     

  • Hvordan kan I få regninger tilsendt via e-mail?
    Betaler I via f.eks. Betalingsservice og ønsker I også at få regninger tilsendt via e-mail, kan I sende en e-mail til os på erhverv@orsted.com. Så sørger vi for, at I fremadrettet får regninger tilsendt via e-mail.
  • Betalingsservice Plus kunder skal tilmelde Betalingsservice på ny
    Hvad betyder det?

    I praksis betyder det, at jeres Betalingsserviceaftale med Ørsted ophører, og I skal derfor tilmelde jer Betalingsservice Plus på ny.  Ørsted har desværre ikke mulighed for at tilmelde jeres aftale på Betalingsservice Plus igen – det kan kun I selv gøre.

     

    Hvordan tilmelder I jer?

    Har I behov for hjælp til tilmelding af den nye betalingsserviceaftale til Betalingsservice plus

    Klik her for hjælp

    Når I tilmelder jer, skal I anvende BS-nr. 08917302, Deb.gr.nr. 00001 og nummer bestående af 15 cifre*).
    *) De 15 cifre består af 025 [kundenr. 10 cifre**)] 00.
    **) Det synlige kundenr. kan variere i antal cifre. Indsæt 0’er foran kundenr. for at ramme de 10 cifre.
    Se evt. eksempel nederst på jeres faktura.

     
    Ørsted sørger for afmelding af den nuværende aftale

    Ørsted sørger for at afmelde den nuværende aftale – I skal derfor ikke fortage jer noget i den forbindelse. Hvis I selv foretager afmeldingen, kan I risikere, at Ørsted ikke modtager jeres betaling. Det kan derfor ende med, at I modtager rykker for manglende betaling.

     

    Tilmeld den nye Betalingsservice Plus aftale og slip for gebyr for papirregning

    Det er vigtigt, at I opretter den nye Betalingsservice Plus hurtigst muligt. Hvis I ikke har tilmeldt jer inden den 3. februar 2022, vil I modtage jeres afregning som papirregning, som pålægges et gebyr for FI kort.

    Der er fortsat en stor fordel ved at anvende Betalingsservice – ikke mindst for økonomien. For Betalingsservice opkræves gebyr på 5 kr. + moms. FI kort betaling koster 20 kr. + moms.

  • Modtager I samlefakturaer fra Ørsted?

    Hvad er en samlefaktura?
    Samlefakturering betyder at I har mulighed for at modtage én regning omhandlende flere aftagesteder. På den måde har I mulighed for blot at bogføre én regning og registrere én betaling.

    Samlefaktura og specifikationer sendes fra og med februar afregningen i én samlet fil
    I vil fremadrettet modtage en overordnet samlefaktura, som er den faktura, der skal betales. Specifikation for de enkelte aftagesteder fremgår af den samlede fil.

    Betaler I via Betalingsservice?
    Hvis I betaler via Betalingsservice, vil I kunne finde samlefaktura og specifikationer på de enkelte aftagesteder via selvbetjeningen. 
    I kan se det samlede beløb til betaling via jeres Betalingsservice oversigt. Hvis I er tilmeldt mailforsendelse, vil samlefaktura og specifikationer blive sendt hertil.

    Betaler I via FI kort?
    Hvis I betaler via FI kort, betyder det, at I fremadrettet vil modtage én overordnet samlefaktura inkl. specifikationer. 
    Specifikationer på de enkelte aftagesteder vil altid kunne findes via selvbetjeningen. 

    Modtager I regninger via elektronisk fakturering?
    Som udgangspunkt modtager I en faktura pr. aftagested. Ønskes elektronisk faktura samlet for flere aftagesteder, vil I modtage specifikation for de enkelte aftagesteder via TIF-fil. Ønsker I ikke specifikation, kan I kontakte Kundeservice Erhverv på erhverv@orsted.com for at få dette fjernet. 

    Specifikationer på de enkelte aftagesteder vil altid kunne findes via selvbetjeningen. 

    Har I specifikke behov i forhold til referencer på forsendelsen, kan I kontakte Kundeservice Erhverv på erhverv@orsted.com.

  • Information vedrørende ændrede betalingsoplysninger

    I Ørsted har vi nu skiftet afregningssystem, så vi fortsat kan opretholde god service og høj kvalitet. Dette medfører også ændrede betalingsoplysninger.

    Betalingsservice
    Hvis I betaler jeres regning via Betalingsservice, får I nu nyt Betalingsservice-aftalenummer. Derfor vil der på Betalingsserviceoversigten fremgå, at I har fået ny aftale med Ørsted. 

    Jeres aftale med Ørsted fortsætter uændret. I skal I ikke selv foretage jer noget, og det er vigtigt, at I ikke afviser Betalingsserviceaftalen. 

    Det nye Betalingsservice-aftalenummer er 8917302. Deb.grp. 00001.

    Hvis I ikke allerede er tilmeldt Betalingsservice, kan I gøre det via selvbetjeningen. 

    Log ind her

    FIK
    Hvis I betaler jeres regning via FI-kort, skal I fremover bruge kreditornummer 80862008. Deb.grp. 00001.

    Betaling via selvbetjening
    Der er også mulighed for at betale udestående saldo via selvbetjeningen som en straksbetaling med betalingskort.

    Log ind her

  • Jeres muligheder i selvbetjeningen
    Forbrug

    Her kan I følge med i jeres forbrug. Alt efter hvilken type måler I har, vil forbruget kunne ses på års, måneds, dags eller timebasis.  

    Forbrugsdata kan herfra eksportes til excel. 

     

    Regninger

    Under menuen Regninger, kan der hurtigt skabes et overblik over regninger, indbetalinger og saldo.

    • Alle regninger kan findes og downloades på PDF
    • Se indbetalinger og dato for betaling
    • Nuværende saldo
    • Skyldig saldo, kan betales som en straksbetaling med betalingskort

     

    Min Profil

    Her kan I se de oplysninger vi har på jer samt betalingsoplysninger

    • CVR-nummer, virksomhedsnavn og adresse. Disse oplysninger kan ses, men ikke opdateres, da vi henter og opdaterer dem via CVR-registeret
    • E-mail og telefonnummer kan godt opdateres. Tjek meget gerne at vi har de rigtige oplysninger
    • Mulighed for tilmelding til Betalingsservice

     

     

     

  • Får I regningen på e-mail, så kommer den fremadrettet fra en anden afsender

    Får I jeres regning på e-mail, så vil den fremadrettet komme fra en anden afsender, end I har været vant til. 

    Fra maj 2021 bliver regninger sendt fra denne afsender: noreply-orsted@kmd.dk

    Det er en god idé, at tilføje afsenderen i "kontakter" i jeres mailsystem for at sikre, at mailen med regningen lander i jeres indbakke.

  • De vigtigste informationer om Ørsteds elprodukter
    Produktnavn  Pristype Hvor ofte ændres prisen?  Individuel udløb af aftaleperiode? Efter udløb af aftaleperioden afregnes på dette produkt 
     Fastpris  Fastpris  Fast i hele aftaleperioden  Ja  Flexpris
     Spotpris  Variabelt  Timeniveau  Ja  Flexpris
     Spotprismiddel  Variabelt  Månedsvis  Ja  Flexpris
     Mixpris  Variabelt  Månedsvis  Ja  Flexpris
     Flexpris  Variabelt  Månedsvis  Aftaleperioden løber til kunden opsiger aftalen*  
     Basispris Kvartal  Variabelt  Kvartal  Aftaleperioden løber til kunden opsiger aftalen*  
     Specialpris  Variabelt  Månedsvis  Ja  Flexpris
     El med fast Mark-up  Variabelt  Månedsvis  Ja  Flexpris
     Tank El  Variabelt  Månedsvis  Aftaleperioden løber til kunden opsiger aftalen  

     

    *) Nogle aftaler med Flexpris er med individuel aftaleperiode.

    Datoen for udløb af aftaleperioden vil fremgå af den individuelle aftale.