Hvad er en samlefaktura?
Samlefakturering betyder at I har mulighed for at modtage én regning omhandlende flere aftagesteder. På den måde har I mulighed for blot at bogføre én regning og registrere én betaling.
Samlefaktura og specifikationer sendes fra og med februar afregningen i én samlet fil
I vil fremadrettet modtage en overordnet samlefaktura, som er den faktura, der skal betales. Specifikation for de enkelte aftagesteder fremgår af den samlede fil.
Betaler I via Betalingsservice?
Hvis I betaler via Betalingsservice, vil I kunne finde samlefaktura og specifikationer på de enkelte aftagesteder via selvbetjeningen.
I kan se det samlede beløb til betaling via jeres Betalingsservice oversigt. Hvis I er tilmeldt mailforsendelse, vil samlefaktura og specifikationer blive sendt hertil.
Betaler I via FI kort?
Hvis I betaler via FI kort, betyder det, at I fremadrettet vil modtage én overordnet samlefaktura inkl. specifikationer.
Specifikationer på de enkelte aftagesteder vil altid kunne findes via selvbetjeningen.
Modtager I regninger via elektronisk fakturering?
Som udgangspunkt modtager I en faktura pr. aftagested. Ønskes elektronisk faktura samlet for flere aftagesteder, vil I modtage specifikation for de enkelte aftagesteder via TIF-fil. Ønsker I ikke specifikation, kan I kontakte Kundeservice Erhverv på erhverv@orsted.com for at få dette fjernet.
Specifikationer på de enkelte aftagesteder vil altid kunne findes via selvbetjeningen.
Har I specifikke behov i forhold til referencer på forsendelsen, kan I kontakte Kundeservice Erhverv på erhverv@orsted.com.