Mit Ørsted


Her på Mit Ørsted finder I alt, hvad I skal vide, om selvbetjeningen, jeres regning og løbende ændringer. 


Fakturaen for el for december måneds forbrug er desværre forsinket og kan tidligst forventes efter den 17. januar 2022. Vi beklager ulejligheden. 


Vær opmærkson på markant højere priser på energimarkedet. Læs mere under ofte stillede spørgsmål.

 

Selvbetjening til el- og gaskunder

Se videoen til venstre og kom nemt og hurtigt i gang.

I kan bruge kundenummer og aktiveringskode, som findes enten på regningen eller på betalingsoversigen, hvis I betaler via Betalingsservice. 


  Opret bruger     Log ind


Er I gaskunde? - Log ind her


Fra februar 2022 kan I af den nye selvbetjening se jeres nyeste regninger.

 

Ofte stillede spørgsmål
  • Stigende energipriser – er det kun Ørsteds priser, der er steget?
    Nej, prisstigningerne rammer hele energimarkedet. Jeres energiregning på el- og gas består bl.a. af transport, tariffer og afgifter, men det er kun den rene el- og gaspris fra de respektive børser, der er påvirket af de generelle markedskræfter.  Det vil sige, at prisstigningerne på energi gælder for hele markedet og ikke kun for Ørsted kunder. 
  • Hvad er årsagen til prisstigningerne på energi?
    Prisstigningen på energimarkedet skyldes bl.a. en stigende efterspørgsel, en meget varm og tør sommer, mindre vind end normalt, lave gaslager beholdninger og vandkraftreserver i Norden samt stigende CO2-kvote priser. Du kan læse mere uddybende om de faktorer, der er årsagen til de stigende energipriser hos Dansk Energi.
  • Vil markedet fortsætte med at stige?
    Det er svært at spå om, men forventningen er, at de høje priser vil fortsætte henover efteråret og vinteren. Markedet påvirkes af vejrsituationen og udbud og efterspørgsel samt mange andre faktorer. Du kan læse mere uddybende om de faktorer, der er årsagen til de stigende energipriser hos Dansk Energi.
  • Ny selvbetjening for el- og gaskunder

    Øverst på denne side, er der en video, med introduktion til at komme i gang med at bruge selvbetjeningen. 

    Første gang I logger på selvbetjeningen, skal der oprettes en bruger, som tilknyttes jeres måler(e). For at tilknytte måler(ne) skal der bruges kundenummer og aktiveringskode, som findes på regningen. Hvis I betaler via Betalingsservice, kan kundenummer og aktiveringskode findes på betalingsoversigten. 

    Gaskunde
    Er I gaskunde, skal I fortsat bruge den selvbetjening, I er vant til.

    For at logge ind, skal der bruges kundenummer og aftalekonto, som findes på regningen.

    Log ind på selvbetjeningen her

    På den nye selvbetjening vil regninger fremgå fra februar 2022.

  • Betalingsservice Plus kunder skal tilmelde Betalingsservice på ny
    Hvad betyder det?

    I praksis betyder det, at jeres Betalingsserviceaftale med Ørsted ophører, og I skal derfor tilmelde jer Betalingsservice Plus på ny.  Ørsted har desværre ikke mulighed for at tilmelde jeres aftale på Betalingsservice Plus igen – det kan kun I selv gøre.

     

    Hvordan tilmelder I jer?

    Har I behov for hjælp til tilmelding af den nye betalingsserviceaftale til Betalingsservice plus

    Klik her for hjælp

    Når I tilmelder jer, skal I anvende BS-nr. 08917302, Deb.gr.nr. 00001 og nummer bestående af 15 cifre*).
    *) De 15 cifre består af 025 [kundenr. 10 cifre**)] 00.
    **) Det synlige kundenr. kan variere i antal cifre. Indsæt 0’er foran kundenr. for at ramme de 10 cifre.
    Se evt. eksempel nederst på jeres faktura.

     
    Ørsted sørger for afmelding af den nuværende aftale

    Ørsted sørger for at afmelde den nuværende aftale – I skal derfor ikke fortage jer noget i den forbindelse. Hvis I selv foretager afmeldingen, kan I risikere, at Ørsted ikke modtager jeres betaling. Det kan derfor ende med, at I modtager rykker for manglende betaling.

     

    Tilmeld den nye Betalingsservice Plus aftale og slip for gebyr for papirregning

    Det er vigtigt, at I opretter den nye Betalingsservice Plus hurtigst muligt. Hvis I ikke har tilmeldt jer inden den 3. februar 2022, vil I modtage jeres afregning som papirregning, som pålægges et gebyr for FI kort.

    Der er fortsat en stor fordel ved at anvende Betalingsservice – ikke mindst for økonomien. For Betalingsservice opkræves gebyr på 5 kr. + moms. FI kort betaling koster 20 kr. + moms.

  • Modtager I samlefakturaer fra Ørsted?

    Hvad er en samlefaktura?
    Samlefakturering betyder at I har mulighed for at modtage én regning omhandlende flere aftagesteder. På den måde har I mulighed for blot at bogføre én regning og registrere én betaling.

    Samlefaktura og specifikationer sendes fra og med januar afregningen i én samlet fil
    I vil fremadrettet modtage en overordnet samlefaktura, som er den faktura, der skal betales. Specifikation for de enkelte aftagesteder fremgår af den samlede fil.

    Betaler I via Betalingsservice?
    Hvis I betaler via Betalingsservice, vil I kunne finde samlefaktura og specifikationer på de enkelte aftagesteder via selvbetjeningen. 
    I kan se det samlede beløb til betaling via jeres Betalingsservice oversigt. Hvis I er tilmeldt mailforsendelse, vil samlefaktura og specifikationer blive sendt hertil.

    Betaler I via FI kort?
    Hvis I betaler via FI kort, betyder det, at I fremadrettet vil modtage én overordnet samlefaktura inkl. specifikationer. 
    Specifikationer på de enkelte aftagesteder vil altid kunne findes via selvbetjeningen. 

    Modtager I regninger via elektronisk fakturering?
    Som udgangspunkt modtager I en faktura pr. aftagested. Ønskes elektronisk faktura samlet for flere aftagesteder, vil I modtage specifikation for de enkelte aftagesteder via TIF-fil. Ønsker I ikke specifikation, kan I kontakte Kundeservice Erhverv på erhverv@orsted.com for at få dette fjernet. 

    Specifikationer på de enkelte aftagesteder vil altid kunne findes via selvbetjeningen. 

    Har I specifikke behov i forhold til referencer på forsendelsen, kan I kontakte Kundeservice Erhverv på erhverv@orsted.com.

  • Information vedrørende ændrede betalingsoplysninger

    I Ørsted har vi nu skiftet afregningssystem, så vi fortsat kan opretholde god service og høj kvalitet. Dette medfører også ændrede betalingsoplysninger.

    Betalingsservice
    Hvis I betaler jeres elregning via Betalingsservice, får I nu nyt Betalingsservice-aftalenummer. Derfor vil der på Betalingsserviceoversigten fremgå, at I har fået ny aftale med Ørsted. 

    Jeres aftale med Ørsted fortsætter uændret. I skal I ikke selv foretage jer noget, og det er vigtigt, at I ikke afviser Betalingsserviceaftalen. 

    Det nye Betalingsservice-aftalenummer er 8917302. Deb.grp. 00001.

    Hvis I ikke allerede er tilmeldt Betalingsservice, kan I gøre det via selvbetjeningen. 

    Log ind her

    FIK
    Hvis I betaler jeres elregning via FI-kort, skal I fremover bruge kreditornummer 80862008. Deb.grp. 00001.

    Betaling via selvbetjening
    Der er også mulighed for at betale udestående saldo via selvbetjeningen som en straksbetaling med betalingskort.

    Log ind her

  • Jeres muligheder i selvbetjeningen
    Forbrug

    Her kan I følge med i jeres forbrug. Alt efter hvilken type måler I har, vil forbruget kunne ses på års, måneds, dags eller timebasis.  

    Forbrugsdata kan herfra eksportes til excel. 

     

    Regninger

    Under menuen Regninger, kan der hurtigt skabes et overblik over regninger, indbetalinger og saldo.

    • Alle regninger kan findes og downloades på PDF
    • Se indbetalinger og dato for betaling
    • Nuværende saldo
    • Skyldig saldo, kan betales som en straksbetaling med betalingskort

     

    Min Profil

    Her kan I se de oplysninger vi har på jer samt betalingsoplysninger

    • CVR-nummer, virksomhedsnavn og adresse. Disse oplysninger kan ses, men ikke opdateres, da vi henter og opdaterer dem via CVR-registeret
    • E-mail og telefonnummer kan godt opdateres. Tjek meget gerne at vi har de rigtige oplysninger
    • Mulighed for tilmelding til Betalingsservice

     

     

     

  • Får I regningen på e-mail, så kommer den fremadrettet fra en anden afsender

    Får I jeres regning på e-mail, så vil den fremadrettet komme fra en anden afsender, end I har været vant til. 

    Fra maj 2021 bliver regninger sendt fra denne afsender: noreply-orsted@kmd.dk

    Det er en god idé, at tilføje afsenderen i "kontakter" i jeres mailsystem for at sikre, at mailen med regningen lander i jeres indbakke.

  • De vigtigste informationer om Ørsteds elprodukter
    Produktnavn  Pristype Hvor ofte ændres prisen?  Individuel udløb af aftaleperiode? Efter udløb af aftaleperioden afregnes på dette produkt 
     Fastpris  Fastpris  Fast i hele aftaleperioden  Ja  Flexpris
     Spotpris  Variabelt  Timeniveau  Ja  Flexpris
     Spotprismiddel  Variabelt  Månedsvis  Ja  Flexpris
     Mixpris  Variabelt  Månedsvis  Ja  Flexpris
     Flexpris  Variabelt  Månedsvis  Aftaleperioden løber til kunden opsiger aftalen*  
     Basispris Kvartal  Variabelt  Kvartal  Aftaleperioden løber til kunden opsiger aftalen*  
     Specialpris  Variabelt  Månedsvis  Ja  Flexpris
     El med fast Mark-up  Variabelt  Månedsvis  Ja  Flexpris
     Tank El  Variabelt  Månedsvis  Aftaleperioden løber til kunden opsiger aftalen  

     

    *) Nogle aftaler med Flexpris er med individuel aftaleperiode.

    Datoen for udløb af aftaleperioden vil fremgå af den individuelle aftale.