Forstå jeres naturgasregning

Se, hvordan vi sætter tal på jeres forbrug af naturgas

Forstå alle tallene

Hvad er forskellen på en acontofaktura og en årsfaktura? Hvordan er de sammensat? Og hvorfor får I begge dele tilsendt én gang om året? Alt det og meget mere kan I forhåbentlig finde svar på her.

Forstå den tilsendte acontoregning

Som naturgaskunde modtager I fire acontofakturaer om året.

Forstå årsopgørelsen

En gang årligt modtager I en årsopgørelse for det samlede naturgasforbrug samt den første acontofaktura for det følgende år.

Spørgsmål til naturgasregningen
  • Hvad består naturgasprisen af?
    Jeres naturgaspris er sammensat af forskellige dele. Selve prisen for jeres naturgasforbrug er opgjort pr. m3 naturgas, og denne del udgør ca. 36% af den samlede naturgaspris. Resten af prisen er faste udgifter i form af afgifter og distribution. Det er kun naturgasprisen, som er afhængig af den aftale, I har valgt.

    Gasprisen består af
  • Hvordan betaler vi fakturaerne?

    I kan indbetale på vores konto i Danske Bank:

    • Registreringsnummer 3100
    • Kontonummer 3100013118
    • Girokontonummer 6658504.

    Husk at angive kundenummer og fakturanummer, så vi ved, hvem betalingen er fra, og hvad den dækker.

    I kan naturligvis også tilmelde jer Betalingsservice, så bliver jeres regninger betalt automatisk. I kan tilmelde jer Betalingsservice i selvbetjeningen eller i jeres netbank. I skal bruge disse oplysninger:

    • Ørsteds Betalingsservice-nummer: 00186856
    • Ørsteds debitorgruppenummer: 2036
    • Jeres kontonummer hos os (det står på indbetalingskortet i rubrikken om tilmelding til Betalingsservice).

    Hvis I ønsker at opsige aftalen med Betalingsservice, så giv besked til jeres bank, eller afmeld gennem jeres netbank.

  • Mangler vi at betale noget?
    I kan altid finde virksomhedens seneste faktura på selvbetjeningen. Er virksomheden tilmeldt Betalingsservice, kan I i jeres betalingsserviceoversigt i netbank se seneste faktura, og hvornår den er betalt eller skal betales.

    Se virksomhedens fakturaer i selvbetjening.

    Hvis I er i tvivl om, hvorvidt I har betalt, skylder os penge eller har penge til gode, skal I ringe til os. Ring til os på 99 55 35 00 og husk at have virksomhedens kundenummer parat – det står på jeres seneste faktura.