Vi passer godt på dine personlige oplysninger

Nye EU-regler træder i kraft 25. maj 2018
EU har besluttet at skærpe kravene til, hvordan virksomheder bruger og behandler dine personlige oplysninger og opbevarer persondata om dig.

Formålet med de nye regler er at beskytte dig endnu bedre, når virksomheder håndterer oplysninger om dig. Reglerne gælder ikke kun for Ørsted men for alle virksomheder. 

Vi hilser de nye regler velkommen, for det er vigtigt for os, at du er tryg, når du giver os dine personlige oplysninger. 

Se vores politik om personlige oplysninger 
De nye regler betyder, at vi har opdateret vores privatlivspolitik. I politikken kan du se, hvilke personlige oplysninger vi indsamler, og hvordan vi bruger og behandler din data. 


Se Privatlivspolitikken

 

 

Dine leveringsbetingelser er blevet opdateret

Oftest stillede spørgsmål om håndtering af personlige oplysninger (GDPR) 
  • Hvad er GDPR?
    Den 25. maj 2018 træder den nye europæisk persondataforordning i kraft; The General Data Protection Regulation (GDPR). Forordningen vil blive implementeret i alle lokale persondatalove i hele EU- og EØS-området. Den gælder for alle virksomheder og organisationer, som sælger varer og ydelser og opbevarer personlige data om borgere i Europa. Den giver dig som forbruger i EU og EØS større kontrol over dine personlige oplysninger og giver samtidig sikkerhed for, at dine informationer beskyttes i hele Europa.
  • Hvad er personlige oplysninger?
    Personlige oplysninger er information om dig som person. Almindelige personlige oplysninger er for eksempel dit navn, din mail eller dit telefonnummer. 
  • Hvad er de nye EU-regler, og hvad går de ud på?
    EU’s nye regler giver dig, som kunde hos Ørsted, endnu bedre kontrol over dine personlige oplysninger. De nye regler giver dig bedre rettigheder og stiller strengere krav til os som virksomhed og til den måde, vi håndterer dine personlige oplysninger. Hvis du vil læse mere om, hvordan vi håndterer dine personlige oplysninger, kan du læse vores Privatlivspolitik, som vi har sendt dig i mailen, og som du kan se på denne side.  
  • Hvordan ved jeg at mine personoplysninger er i sikre hænder hos jer?
    Vi har altid passet godt på dine personlige oplysninger, og det vil vi fortsætte med efter den 25. maj. Vi sørger blandt andet for, at dine personlige oplysninger er krypterede, når vi opbevarer dem og har strenge regler for, hvem der kan tilgå dine personlige oplysninger.
  • Kan jeg få oplyst, hvilke personlige oplysninger I har noteret på mig?
    Ja, det kan du godt. Du skal ringe til vores Kundeservice på telefon 72 10 20 30, så kan de hjælpe dig videre. 
     
  • Hvor længe gemmer I mine informationer?
    Vi gemmer kun dine personlige oplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde de formål, der er beskrevet i vores privatlivspolitik og/eller som påkrævet i henhold til gældende ret. Hvis du stopper som kunde hos os, opbevarer vi som hovedregel dine personlige oplysninger i op til 3 år. Nogle personoplysninger gemmer vi i kortere eller længere tid.
  • Jeg vil gerne have slettet mit CPR-nummer.
    Vi kan desværre ikke slette dit CPR-nummer, for vi har brug for det til administrationen af dit kundeforhold (i op til 1 år efter endt kundeforhold). 
  • Er der noget, jeg skal gøre anderledes?
    Nej, du skal ikke gøre noget anderledes. Vi skriver til dig for at informere dig om, at du kan være helt tryg, og at vi behandler dine personlige oplysninger efter de nye regler.