Tilmeld dig Betalingsservice

Har du sjovere ting at tænke på, end hvornår du skal betale din gasregning?

Det tager kun et øjeblik at tilmelde sig Betalingsservice, og det giver en masse fordele:

  • Det er gratis, og du undgår 25 kr. i gebyr pr. regning.
  • Dine gasregninger bliver betalt automatisk.
  • Du undgår rykkere.

Vær opmærksom på, at du skal betale din regning, som du plejer, indtil betalingen fremgår i betalingsoversigten i din netbank.

Typiske spørgsmål om betaling
  • 1. Hvor kan jeg se, om jeg skylder penge eller har penge til gode?

    Du kan ikke selv se, om du skylder penge eller har penge til gode. Men du er altid velkommen til at ringe til os på 72 10 20 30. Så kan vi hurtigt fortælle dig, hvad status er på din konto hos os.

    Hvis du vil se dine regninger, kan du nemt gøre det ved at logge ind
  • 2. Hvornår skal jeg betale min næste regning?

    Du skal betale din acontoregning hver tredje måned. Her kan du se et eksempel på et betalingsmønster:

    • Årsafregning og 1. acontoregning betales i starten af juni.
    • 2. acontoregning betales i starten af september.
    • 3. acontoregning betales i starten af december.
    • 4. acontoregning betales i starten af marts.


    Så hvis du eksempelvis har betalt en regning i september, kan du skulle betale den næste regning i december. Hvis du logger på kan du altid se, hvornår du sidst har betalt en regning og dermed også regne ud, hvornår du får den næste.

  • 3. Hvordan beregner I min acontoregning?
    Din acontoregning er baseret på det forbrug, vi forventer, du har på et år – ud fra på sidste års forbrug på adressen. I stedet for at sende dig én samlet regning, deler vi din forventede udgift op i 4 rater, som du betaler henover året (én rate hvert kvartal). På den måde slipper du for at betale det hele på én gang, og vi kan nå at justere dit forventede årsforbrug, hvis dine forhold pludselig ændrer sig.
  • 4. Kan jeg få en afdragsordning?
    Er du i en situation, hvor du ikke har mulighed for at betale din regning, så ring til os på 72 10 20 30. Så vil vi undersøge, om det er muligt at indgå en aftale om en afdragsordning. Bemærk, at det koster et gebyr at få en afdragsaftale. Husk at have dit kundenummer parat – det står på din seneste regning.
  • 5. Der er fejl i min regning – hvad gør jeg?

    Oplever du, at der er fejl i din regning, skal du ringe til på 72 10 20 30. Så kan vi sammen undersøge, hvad der kan være galt. Er dit forbrug højere eller lavere end forventet, kan du se de hyppigste grunde til et ændret forbrug.

    Se de hyppigste grunde til ændret naturgasforbrug

  • 6. Bliver de penge, jeg har til gode, udbetalt via Betalingsservice?

    Hvis du er tilmeldt Betalingsservice, og din opgørelser viser, at du har penge til gode, vil de blive udbetalt via Betalingsservice.

    Hvis du ikke er tilmeldt Betalingsservice, skal vi bruge dine kontooplysninger for at kunne overføre pengene.

    Sådan gør du:

    • Log ind med dit kundenummer og brug dit aftagenummer/aftalekontonummer som adgangskode.
    • Vælg "Se, og betal dine regninger" på forsiden.
    • Under 'Bankoplysninger' tryk på 'Tilføj'.
    • Udfyld dit registrerings- og kontonummer til din bank, og tryk gem.

    Log ind, og indtast dine kontooplysninger

  • 7. Skal jeg opsige min Betalingsserviceaftale, hvis jeg flytter eller skifter til en anden leverandør?

    Nej, du skal ikke opsige din Betalingsserviceaftale. Det sker automatisk, når du har modtaget din slutopgørelse fra os.

  • 8. Hvor længe kører Betalingsserviceaftalen?
    Den kører, lige indtil du flytter fra din adresse eller selv afmelder den i din bank eller netbank.
  • 9. Kan jeg framelde mig Betalingsservice igen?

    Ja. Du kan altid afmelde dig Betalingsservice via netbank eller ved at give din bank besked. Husk at afmelde dig senest 4 uger før din regning skal betales - så undgår du gebyrer.

    Framelder du dig Betalingsservice, eller bliver din betalingsaftale afvist, skal du huske at betale din regning. Vi sender dig ikke en ny.