Er betaling med Dankort noget for dig?

Se, hvad du skal være opmærksom på, og hvordan du tilmelder dig

Det skal du vide, når du vil betale med Dankort

   
  • Når du tilmelder dig, afslutter vi din nuværende elaftale hos os og starter op på ny, fordi du betaler på en ny måde.
  • Inden for et par dage sender vi dig nye leveringsbetingelser og en ny elaftale på mail. Det gør vi, fordi du fremover betaler på en anden måde.
  • Vil du fremover se dine regninger og dit forbrug på ørsted.dk, skal du bruge dit nye kundenummer eller din mail og din adgangskode til at logge ind. Kundenummer og kodeord står nederst i mailen med elaftalen. Du kan desværre ikke længere se dine gamle elregninger og dit tidligere forbrug på hjemmesiden.
  • Du vil få besked fra dit netselskab om at aflæse din elmåler, hvis du ikke har en fjernaflæst elmåler.
  • Du får en slutopgørelse over dit elforbrug på din gamle aftale. Har du indtil nu betalt med Betalingsservice, vil slutopgørelsen fremgå af din Betalingsserviceoversigt. Derfor skal du ikke afmelde din Betalingsserviceaftale endnu.
  • Du kan desværre ikke tilmelde dig betaling med Dankort på vores hjemmeside. Men lad os ringe dig op – så ordner vi det nemt over telefonen. 

Du kan desværre ikke tilmelde dig betaling med Dankort på vores hjemmeside. Udfyld formularen, så ringer vi til dig indenfor 1 måned. Når vi taler sammen, kan vi tilmelde dig. Og vi skal nok nå det, inden betalingsgebyret for Betalingsservice indføres på din regning.
Vi ved godt, at det er lidt besværligt, men vi må ikke ringe til dig, uden du har givet os lov.

Du har fået nye leveringsbetingelser

Da vi indfører betalingsgebyr for Betalingsservice, er dine leveringsbetingelser ændret.

Vil du hellere ringe til os?

Ring til os på 72 10 31 31, hvis du vil tilmelde dig gebyrfri betaling med Dankort. 

Typiske spørgsmål om kortbetaling og betalingsgebyr for Betalingsservice
  • 1. Hvorfor kan jeg ikke tilmelde mig her på jeres hjemmeside?

    Vi forstår godt, at du spørger. Det vil klart være det smarteste. Desværre er vi ikke helt klar med den løsning endnu, men vi arbejder på sagen. 

  • 2. Hvad sker der, når jeg tilmelder mig betaling med Dankort?
    Når du begynder at betale med dit Dankort, er der et par ting, du skal være opmærksom på: 
     
    • Vi afslutter din nuværende elaftale hos os og starter op på ny, fordi du betaler på en ny måde. 
    • Inden for et par dage sender vi dig nye leveringsbetingelser og en ny elaftale på mail. Det gør vi, fordi du frem over betaler på en anden måde.
    • Vil du fremover se dine regninger og dit forbrug på ørsted.dk, skal du bruge dit nye kundenummer eller din mail og din adgangskode til at logge ind. Kundenummer og kodeord står nederst i mailen med elaftalen. Du kan desværre ikke længere se dine gamle elregninger og dit tidligere forbrug på hjemmesiden.
    • Du vil få besked fra dit netselskab om at aflæse din elmåler, hvis du ikke har en fjernaflæst elmåler.
    • Du får en slutopgørelse over dit elforbrug på din gamle aftale. Har du indtil nu betalt med Betalingsservice, vil slutopgørelsen fremgå af din Betalingsserviceoversigt. Derfor skal du ikke afmelde din Betalingsserviceaftale endnu.
     
  • 3. Kan jeg betale med andre betalingskort end Dankort?
    Hvis du ikke har et Dankort, kan du godt bruge et andet betalingskort.
  • 4. Hvorfor koster det nu penge at betale min regning med Betalingsservice?
    Vi indfører gebyret for at dække vores omkostninger. Hver gang du bruger Betalingsservice, har vi en udgift til Nets. Den udgifter har vi afholdt for vores kunder i mange år, men det ændrer vi nu.
  • 5. Hvorfor koster det lige præcis 6,25 kr. at betale med Betalingsservice?
    6,25 kr. er det, der skal til for at dække vores omkostninger til Nets. For os koster det hver gang, du betaler med Betalingsservice. For dig er det samlet set kun 25 kr. om året.
  • 6. Hvor meget tjener I på gebyret?
    Vi tjener ikke noget på gebyret, for hver gang du betaler med Betalingsservice har vi en udgift til Nets. Og det er den udgift, gebyret dækker. 
  • 7. Hvornår begynder jeg at få betalingsgebyret for Betalingsservice?
    Du vil få gebyret på din næste elregning. Du kan dog tidligst få gebyret 3 måneder efter, at vi har varslet om det på din regning eller  din oversigt fra Betalingsservice.
  • 8. Jeg vil ikke acceptere betalingsgebyret for Betalingsservice – hvad gør jeg?
    Vil du ikke acceptere gebyret, kan du tilmelde dig gebyrfri betaling med Dankort. Ellers skal du opsige din elaftale hos os inden 3 måneder. Du kan gøre begge dele ved at ringe til os på 72 10 31 31. 
  • 9. Jeg sidder i kø, når jeg ringer til jer – hvad kan jeg gøre?

    Vi vil anbefale, at du udfylder formularen ovenfor, så vi ringer til dig i stedet for. Hvis du foretrækker at ringe til os, så gør det gerne midt på måneden. Vi har ofte mange kunder, der ringer sidst på måneden og i starten af en måned, og her kan det tage lidt ekstra tid at komme igennem til os. 

Test dit elforbrug 

Styr på elforbruget? Se, om du ligger over eller under gennemsnittet.