Gå tilbage

Vil du klage?

Har du haft en dårlig oplevelse, så vil vi rigtige gerne høre fra dig.

Vi vil rigtig gerne have, at du føler, at det er let og enkelt at være kunde hos os. Men vi er godt klar over, at det ikke altid er sådan. Der er altid noget, vi kan gøre endnu bedre. 

Derfor vil vi rigtig gerne høre fra dig, hvis du er utilfreds med den service eller behandling, du har fået hos os. Vi vil også gerne høre fra dig, hvis du har forslag til noget, der mere generelt kan gøre det endnu lettere at være kunde. 
  

Kontakt os

Kontakt os ved at udfylde formularen her, eller send os et brev eller en mail.
 
Ørsted
Kundeklager
Teknikerbyen 25
2830 Virum

kundeklager@orsted.dk

Din henvendelse vil blive behandlet i vores afdeling for kundeklager, hvor vi gør vores bedste for at finde en løsning, som både du og vi er tilfredse med.


Vi kigger på din henvendelse med det samme og tager stilling til, om der er noget, vi skal være opmærksomme på – for eksempel om betalingen skal sættes i bero, eller om netselskabet skal involveres. Du hører altid fra os inden for 24 timer på hverdage.
Du kan finde dit regningsnummer på din regning.
Vi bruger dit cpr-nummer til hurtigere at finde dig i vores systemer. Desuden har vi pligt til at indberette dit cpr-nummer til det centrale register for elkunder i Danmark, for eksempel i forbindelse med flytning, eller hvis du skifter elselskab. Se mere på energinet.dk.
Du kan finde dit kundenummer på din regning. Kan du ikke finde det, eller er du ikke kunde hos os, så ring til os på 72 10 20 30.
Vil du vedhæfte flere filer vælg "tilføj" knappen.

Hvad sker der hvornår?

Kontaktproces for klager


Se, hvad andre kunder har spurgt os om
  • 1. Jeg er flyttet, men har ikke fået afmeldt mig til jer i tide. Og nu hæfter jeg for elforbruget i en periode, hvor jeg ikke har boet på adressen - hvad gør jeg?

    Vi kan desværre ikke afmelde dig tilbage i tid. Har du ikke afmeldt dig rettidigt (10 hverdage før flytning), kan du derfor risikere at hæfte for dit elforbrug i en periode, hvor du egentlig ikke har boet på adressen.

    Vi vil gerne hjælpe dig med at beregne, hvad du har betalt, efter du er flyttet. Så har du mulighed for at aftale en indbyrdes afregning med den nye beboer på adressen.

  • 2. Hvorfor er mit elforbrug så højt?

    Der kan være mange grunde til, at dit elforbrug er højt. Vi kan som regel ikke finde årsagen for dig, men vores energirådgivere sidder klar til at tage en snak om blandt andet dine  forbrugsmønstre og elapparater.

    Du kan læse mere om vores energirådgivning her

  • 3. Jeg har mistet overblikket over mit regningsforløb - hvor kan jeg se mine regninger?

    Du kan se dine regninger, når du logger ind i Mit Ørsted. Her kan du også se, om de er betalt. 


    Log ind, og se dine regninger

  • 4. Jeg kan ikke logge ind i selvbetjeningen - hvordan får jeg adgang?
  • 5. Hvorfor kan jeg ikke få reduktion i elafgiften længere tilbage end 3 år?
    Ordningen omkring reduktion i elafgiften er en ordning, vi administrerer for SKAT, og det er SKAT, der har afgjort, at reduktionen godt kan tildeles tilbage i tid, dog ikke længere tilbage end den almindelige forældelse, som er 3 år.
  • 6. Hvorfor har I opkrævet et depositum fra mig?
    Hvis vi i forbindelse med et restanceforløb vurderer, at der er en kreditrisiko, kan vi vælge at kræve et depositum som sikkerhed for fremtidig levering.
  • 7. Jeg har fået et rykkergebyr, men jeg har aldrig modtaget min regning?
    Normalt bliver de regninger, vi sender afsted, enten leveret til modtager eller sendt retur til os. Skulle du alligevel ikke have modtaget din regning, så kontakt os endelig på 70 26 60 60, så kigger vi det.
  • 8. Der har længe manglet lys i en gadelygte - hvorfor går der så lang tid, før den bliver repareret?

    Vi reparerer gadelyset så hurtigt som muligt. Indimellem kan der dog godt gå lidt tid før en enkelt eller et par lamper repareres, da vi først og fremmest prioriterer at reparere hele strækninger uden lys.

  • 9. Hvorfor bliver strømmen dyrere mellem kl. 17-20?

    De nye timetariffer er et led i den grønne omstilling, som blev besluttet af regeringen i 2013.

    I takt med at der bliver produceret mere vedvarende energi, bliver det sværere at få forbrug og produktion til at hænge sammen. De vedvarende energikilder som for eksempel vindmøller er nemlig ikke stabile på samme måde som for eksempel et traditionelt kraftværk. Derfor er der behov for at flytte noget af elforbruget væk fra de tidspunkter, hvor belastningen er størst, så forbruget fordeles mere jævnt over døgnet.

    Med timetarifferne er der nu et økonomisk incitament til at ændre nogle vaner og rutiner, og dermed flytte forbruget væk fra de belastede perioder. 

  • 10. Hvad gør jeg, hvis jeg er utilfreds med den service, jeg har fået?

    Tøv ikke med at ringe til os på 70 26 60 60. Vi sidder klar til at hjælpe dig.

     

    Har du allerede talt med os uden at få et tilfredsstillende svar, kan du klage via formularen her på siden.
  • 11. Skal jeg betale mine regninger, mens I behandler klagen?
    Vi sætter som hovedregel altid regninger og eventuelle udeståender i bero, så længe vi er i gang med din klage. Dvs. at du ikke skal betale så længe, vi undersøger din sag. 

    Hvis vi af en eller anden årsag vurderer, at du skal betale, mens vi undersøger din sag, får du selvfølgelig besked, så du ved, hvordan du skal forholde dig. 
  • 12. Hvornår kan/bør jeg klage?
    Hvis du har givet udtryk for din utilfredshed, men ikke har fået et tilfredsstillende svar, er det helt på sin plads at klage.

    Vi har nogle dedikerede medarbejdere, som behandler vores klager, og de gør alt, hvad de kan for at undersøge din ”sag” i dybden, så du kan få et tilfredsstillende svar eller en god forklaring. 
  • 13. Kan jeg være sikker på, at I undersøger min klage grundigt?

    Vi har et team af medarbejdere, som er dedikerede til at svare på klager og henvendelser fra utilfredse kunder.

     

    Teamets fornemmeste opgave er at se ”problemet” så objektivt som muligt og give dig et fyldestgørende svar. Vi kan ikke altid give vores kunder de svar, de havde håbet på, men vi gør, hvad vi kan for at give alle en god forklaring på, hvorfor vi træffer den afgørelse, som vi gør.

  • 14. Hvordan får jeg fat i jer, hvis jeg vil have status på min sag?

    Du kan altid ringe til os på 70 26 60 60 for at få en status på, hvor langt vi er.  Du kan også skrive til os på kundeklager@orsted.dk, så svarer vi dig samme dag.

  • 15. Hvor lang tid går der, før jeg hører fra jer?

    Indenfor 24 timer (bortset fra i weekender og på helligdage) kvitterer vi for din klage ved at sende dig en mail, hvor vi fortæller, hvad vi gør herfra.

    Vi får mange forskellige henvendelser og klager. I nogle tilfælde vil du få et svar med det samme. I andre situationer kan der desværre gå lidt tid. Det kan f.eks. være i situationer, hvor vi skal have fat i dit netselskab eller har brug for flere oplysninger fra dig.

    Vi gør alt, hvad vi kan for at svare dig så hurtigt som muligt, og du er altid velkommen til at tage fat i os, hvis du vil vide, hvor langt vi er med din henvendelse.