• Kan vi hjælpe dig?

    Kan vi hjælpe dig?

  • Få en aftale og bliv kunde

    Få en aftale og bliv kunde

  • Skal I flytte?

    Skal I flytte?

  • Aflæs jeres måler

    Aflæs jeres måler

  • Få tilskud til energiforbedringer

    Få tilskud til energiforbedringer

  • Privat

    Privat

Kontakt os

For at vi bedst kan hjælpe jer, skal I vælge den kategori, som passer til jeres spørgsmål.

svar på jeres spørgsmål

Vælg energitype
Vælg kategori
Vælg kategori
Regning
Flytning
Produkter
Aflæsning af måler
Vores kundeoplysninger
Øvrige
Regning
Flytning
Produkter
Aflæsning og måler
Vores kundeoplysninger
Øvrige
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Aftagenummeret starter med "5713131" efterfulgt af 4 eller 11 cifre. Skriv dit eller dine aftagenumre her.
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Aftagenummeret starter med "5713131" efterfulgt af 4 eller 11 cifre. Skriv dit eller dine aftagenumre her.
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Aftagenummeret starter med "5713131" efterfulgt af 4 eller 11 cifre. Skriv dit eller dine aftagenumre her.
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Aftagenummeret starter med "5713131" efterfulgt af 4 eller 11 cifre. Skriv dit eller dine aftagenumre her.
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Aftagenummeret starter med "5713131" efterfulgt af 4 eller 11 cifre. Skriv dit eller dine aftagenumre her.
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Aftagenummeret starter med "5713131" efterfulgt af 4 eller 11 cifre. Skriv dit eller dine aftagenumre her.
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Aftagenummeret starter med "5713131" efterfulgt af 4 eller 11 cifre. Skriv dit eller dine aftagenumre her.
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne

Hvilke oplysninger ønsker du at ændre?
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne

Hvilke oplysninger ønsker du at ændre?
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne

Hvilke oplysninger ønsker du at ændre?
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne

Hvilke oplysninger ønsker du at ændre?
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne

Hvilke oplysninger ønsker du at ændre?
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Vedhæft evt. en fil/dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Vedhæft evt. en fil/dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Vedhæft evt. en fil/dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Vedhæft evt. en fil/dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Vedhæft evt. en fil/dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Aftagenummeret starter med "5713131" efterfulgt af 4 eller 11 cifre. Skriv dit eller dine aftagenumre her.
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Aftagenummeret starter med "5713131" efterfulgt af 4 eller 11 cifre. Skriv dit eller dine aftagenumre her.
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Hvilke oplysninger ønsker I at ændre?
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Hvilke oplysninger ønsker I at ændre?
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Hvilke oplysninger ønsker I at ændre?
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Hvilke oplysninger ønsker I at ændre?
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Hvilke oplysninger ønsker I at ændre?
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj
Benyt den e-mail adresse, der ønskes retursvar på
Skriv din fulde adresse
Anfør venligst et telefonnummer, som du træffes på i dagstimerne
Ja tak, Ørsted koncernen må gerne kontakte mig pr. brev, e-mail, SMS og telefon med produktinformationer og gode tilbud på produkter.
Vedhæft evt. et dokument eller flere via Tilføj

FAQ El

Se de oftest stillede spørgsmål, og få svarene på dem her

FAQ El Regning

FAQ Vores regning

  • Hvad består elprisen af?
    Jeres elpris er sammensat af forskellige dele.
    Selve prisen for jeres elforbrug er opgjort pr. kWh, og denne del udgør ca. 16 % af den samlede elpris. Resten af prisen er faste udgifter i form af afgifter og distribution. Det er kun elpris og elabonnement, som er afhængig af den aftale, I har valgt.

  • Kan vi få en kopi af regningen?
    I kan finde alle jeres regninger på vores selvbetjening.
    Vi vil også gerne sende jer en kopi af regningen – I skal dog være opmærksomme på, at der er et gebyr.

  • Hvordan beregner I vores acontoregning?
    Når vi beregner jeres acontoregning, tager vi udgangspunkt i jeres forventede forbrug. Har I indberettet jeres måling på den dato, der står på jeres aflæsningsbrev, vil jeres forbrug dække et helt år, og vi vil forvente, at I bruger det samme året efter.

    Aflæser I ikke jeres måler på den dato, der står i brevet, men f.eks. 6 dage før, dækker forbruget mindre end et helt år. Derfor forventer vi, at jeres forbrug i den næste periode vil være lidt højere, da næste periode både skal dække et helt år samt de 6 dage, der ikke blev inkluderet fra sidste år.

    Vi beregner jeres acontoregning ud fra vores viden om de fremtidige priser og andelen af miljøvenlig el. Her tilstræber vi, at acontoregningen er den samme fra gang til gang, men der kan ske store ændringer i pris eller andelen af miljøvenlig el. I de tilfælde vil vi genberegne jeres acontoregning, så forskellen på acontobetalingerne og det reelle forbrug er så lille som muligt.

  • Hvorfor får vi en årsopgørelse?
    I får en årsopgørelse, fordi virksomhedens forbrug opgøres en gang om året. Det skyldes, at elprisen er baseret på et forventet forbrug.
    På årsopgørelsen regulerer vi det forventede forbrug ud fra jeres faktiske forbrug i de seneste 12 måneder.

Læs mere

Forstå din elregning

FAQ Vores forbrug

  • Hvordan bliver vores forventede forbrug beregnet?
    Vi beregner jeres forventede forbrug ud fra det tidligere års elforbrug på adressen. Hvis jeres virksomhed er flyttet ind på adressen i løbet af det seneste år, og I er tvivl om det forventede forbrug passer til jeres faktiske forbrug, er det en god idé at kontakte os med en aflæsning. Så kan vi tilpasse jeres forventede forbrug.

  • Hvornår opgøres virksomhedens forbrug?
    Virksomhedens forbrug opgøres en gang om året, hvor I modtager en årsopgørelse. Det skyldes, at elprisen er baseret på et forventet forbrug.
    På årsopgørelsen regulerer vi det forventede forbrug ud fra jeres faktiske forbrug i de seneste 12 måneder. Vi anbefaler dog, at I aflæser jeres måler løbende, så I har et overblik over jeres elforbrug.

  • Kan vi ændre virksomhedens forventede forbrug?
    Sker der ændringer i virksomheden – det kan f.eks. være energiforbedringer eller en udvidelse af jeres produktion – kan der være god grund til at få ændret jeres forventede forbrug. I kan få ændret jeres forventede forbrug ved at ringe eller skrive til os med en aflæsning og dato for aflæsningen.

FAQ Betalingsmuligheder

  • Hvordan tilmelder vi os til Betalingsservice?
    I kan tilmelde jeres regninger til Betalingsservice ved at logge på selvbetjening. I kan også kontakte os, så hjælper vi jer med at blive tilmeldt Betalingsservice.

  • Kan vi tilmelde vores regninger til e-Boks?
    I kan tilmelde jeres regninger til e-Boks i Selvbetjening under regninger eller på e-Boks.dk.

  • Hvordan tilmelder vi os til elektronisk fakturering?
    I kan tilmelde jer elektronisk fakturering ved at ringe eller skrive til os. For at kunne tilmelde jer, skal vi bruge:
    • jeres 13-cifrede EAN-nummer
    • jeres kundenummer
    • jeres aftagenummer

Læs mere

Log på Selvbetjening
Betalingsmuligheder
Tilmeld til Betalingsservice
Tilmeld regning på e-Boks.dk

FAQ Betalingsordning

  • Kan vi få en betalingsaftale?
    Er I i en situation, hvor I ikke har mulighed for at betale, så ring til os, og vi vil undersøge, om det er muligt at indgå en aftale om en betalingsordning. Bemærk, at for at få oprettet en betalingsaftale skal I betale et gebyr og renter af det beløb, I skylder. Husk at have virksomhedens kundenummer parat – det står på jeres seneste regning.

  • Koster en betalingsaftale noget?
    Skal I have en betalingsaftale, er der et oprettelsesgebyr. Derudover lægges der også en rente på det beløb, I skylder, som indberettes til SKAT. I skal derfor oplyse jeres cvr-nr., når I får en betalingsaftale.

FAQ Rykker og gebyrer

  • Hvorfor får vi en rykker, når vi har betalt?
    Modtager I en rykker for en regning, I allerede har betalt, kan det skyldes, at jeres betaling har krydset vores brev i posten. Er I i tvivl om, det er tilfældet, er I velkomne til at ringe til os.

  • Kan vi undgå regningsgebyr?
    Vi opkræver et gebyr for at sende en papirregning til jer.
    I kan undgå gebyret ved at tilmelde jer til Betalingsservice og e-Boks via selvbetjeningen, ønsker I elektronisk fakturering via jeres EAN-nummer, skal I kontakte os.

Læs mere

Log på Selvbetjening
Betalingsmuligheder
Tilmeld til Betalingsservice
Tilmeld regning på e-Boks.dk

FAQ Lukkevarsel

  • Vi har fået brev om lukning af strømmen. Hvad gør vi?
    Vi har sendt et lukkebrev til jeres virksomhed, hvis I mangler at betale jeres regninger hos os. I brevet står der, hvilken dag strømmen bliver afbrudt hos jer, og hvor meget I skal betale for at undgå, at strømmen bliver afbrudt. Der står også, hvordan I kan undgå lukning ved at betale det skyldige beløb og sende en kvittering ind til os. Hvis I har spørgsmål, er I velkomne til at ringe til os.

  • Vi har fået brev vedrørende depositum. Hvad betyder det?
    Hvis I har fået et brev fra os om depositum, så kan det være, fordi I har gæld fra en gammel adresse, eller fordi vi har foretaget en kreditvurdering. I brevet står beløbet, der skal betales, og hvornår fristen er. Vi kan ikke tilbyde betalingsaftaler på depositum.

  • Hvordan kan vi indbetale til jer?
    I kan indbetale på vores konto i Nordea Bank:
    • Registreringsnummer: 2149 
    • Kontonummer: 0116490005
    • Girokontonummer: 6658504.

    Husk at angive kundenummer og regningsnummer, så vi ved, hvem betalingen er fra, og hvad den dækker. 

    I kan naturligvis også tilmelde jer Betalingsservice, så bliver jeres regninger betalt automatisk. I kan tilmelde jer Betalingsservice i selvbetjeningen eller i jeres netbank. I skal bruge disse oplysninger:

    • Ørsteds Betalingsservice-nummer: 01001701
    • Ørsteds debitorgruppenummer: 00146
    • Jeres kontonummer hos os. Det står på indbetalingskortet i rubrikken om tilmelding til Betalingsservice.

  • Kan vi få en betalingsaftale, hvis vi som virksomhed ikke kan betale?
    Er I i en situation, hvor I ikke har mulighed for at betale, så ring til os, og vi vil undersøge, om det er muligt at indgå en aftale om en betalingsordning. Bemærk, at for at få oprettet en betalingsaftale skal I betale et gebyr og renter af det beløb, I skylder. 
    Husk at have virksomhedens kundenummer parat – det står på jeres seneste regning.

FAQ Genåbning af el

  • Vi har fået lukket for strømmen. Hvad gør vi?
    I kan få åbnet for strømmen, når I har betalt det skyldige beløb. Så skal I bare ringe til os. Hvis I betaler og gerne vil have åbnet med det samme, skal I kunne fremvise en kvittering.

  • Hvad skal vi betale for at få genåbnet for strømmen?
    For at få åbnet for strømmen igen, skal I betale det skyldige beløb, som er årsag til afbrydelsen.

  • Er der et gebyr for at få genåbnet strømmen?
    Ja, I skal betale et gebyr for at få afbrudt strømmen og for at få åbnet for strømmen igen. Gebyret vil blive opkrævet på jeres næste regning.

  • Hvordan vi kan få genåbnet for virksomhedens strøm?
    I kan nemt få genåbnet for strømmen. Det kræver dog, at I betaler det skyldige beløb eller stiller sikkerhed for fremtidig levering. I kan få beløbet oplyst ved at kontakte os. Det er også os, I skal ringe til vores Kundeservice for at bestille en genåbning.

FAQ El Flytning

Vælg en kategori

FAQ Tilflytning

  • Hvordan tilmelder vi virksomheden som elkunde?
    Hvis I skal flytte, kan jeres elaftale sagtens flytte med. I skal bare ringe eller skrive til os. Vi skal bl.a. bruge:
    • en aflæsning af måleren fra virksomhedens nuværende adresse 
    • en aflæsning fra den nye adresse.

    Når I er blevet tilmeldt, sender vi et velkomstbrev som bekræftelse på tilmeldingen. Hvis I er blevet tilmeldt i forbindelse med, at I er flyttet, vil I modtage en slutopgørelse med den endelige elafregning på virksomhedens tidligere adresse. Har I en acontoregning liggende til betaling, når I melder virksomhedens flytning, skal I betale den. Bagefter vil I få en slutopgørelse.

  • Hvornår skal vi tilmelde os?
    I kan melde jeres flytning 9 måneder frem i tiden, men så skal I huske at vende tilbage med en aflæsning i forbindelse med jeres flytning. I kan senest tilmelde jer en elleverandør 14 hverdage efter, I har aflæst elmåleren. Vælger I ikke en leverandør inden 14 hverdage, vil I blive automatisk blive  tilmeldt forsyningspligt-selskabet i jeres område.

  • Vi har glemt at melde virksomhedens flytning - hvad gør vi?
    Har I glemt at melde flytning, skal I straks ringe til os med en aflæsning af elmåleren på jeres nye adresse.

  • Har I modtaget vores tilmelding?
    I vil modtage en ordrebekræftelse, som bekræfter, at I er tilmeldt. Er I alligevel i tvivl, kan I kontakte os.

Læs mere

Meld flytning af el

FAQ Fraflytning

  • Hvordan framelder vi virksomhedens tidligere adresse?
    I framelder virksomheden ved at ringe eller skrive til os. Vi skal bl.a. bruge en flyttedato og en aflæsning af måleren på den adresse, I flytter fra.

  • Hvornår skal vi melde fraflytning?
    I kan melde flytning op til 9 måneder frem i tiden og senest 5 hverdage før fraflytningsdatoen. Når I melder flytning, skal vi bl.a. bruge en flyttedato og en aflæsning af måleren på den adresse, I flytter fra.

  • Flytter Betalingsservice-aftalen med til vores nye adresse?
    Når I flytter, bliver aftalen på jeres nye adresse ikke automatisk tilmeldt til Betalingsservice. I kan tilmelde via Selvbetjening eller ringe til os, så hjælper vi jer med at blive tilmeldt Betalingsservice.

  • Overfører I det tilgodehavende, vi har, i forbindelse med vores flytning?
    Hvis I har været tilmeldt Betalingsservice, skal I vente med at afmelde jer, til I har modtaget slutopgørelse. Er der et tilgodehavende i forbindelse med slutopgørelsen, vil det blive overført direkte til jer. Har I allerede afmeldt Betalingsservice og ved, I har et tilgodehavende, skal I kontakte os.

Læs mere

Meld flytning af el
Log på Selvbetjening

FAQ El Produkter

Vælg en kategori

FAQ Elaftaler

  • Hvilken elaftale skal vi vælge?
    Energiforbruget fylder en hel del i de fleste virksomheders budget. Derfor er det vigtigt, at I finder den aftale, der passer bedst til jeres virksomhed. På den måde får I mest muligt ud af energien, uanset om I foretrækker ro i budgettet med en fast pris eller at følge prisudviklingen på markedet med en variabel pris. 

  • Hvordan bliver virksomheden elkunde?
    Det er nemt at skifte til os. Vi klarer alt det praktiske, og det koster ikke noget. 
    1. Ring til os, og bestil jeres aftale. Herefter får I en kontrakt fra os.
    2. Aftalen hos jeres nuværende energiselskab bliver opsagt.
    3. I bliver derefter kontaktet vedrørende en slutaflæsning.
    4. I modtager el fra den dato, vi har aftalt.

  • Vi skal flytte. Kan vi tage vores aftale med til den nye adresse?
    Ring til os, så hjælper vi med at få jeres elaftale med til jeres nye adresse.

Læs mere

Elaftaler

FAQ Elprisen

  • Hvad består elprisen af?
    Jeres elpris er sammensat af forskellige dele. Selve prisen for jeres elforbrug er opgjort pr. kWh, og denne del udgør ca. 16 % af den samlede elpris. Resten af prisen er faste udgifter i form af afgifter og distribution. Det er kun elpris og elabonnement, som er afhængig af den aftale, I har valgt.

  • Hvad påvirker elprisen?
    De nordiske lande køber og sælger el på elbørsen Nord Pool Spot og NASDAQ QMX, og priserne påvirkes ikke kun af udbud og efterspørgsel, men også af mange andre faktorer:
    • Vejret påvirker produktionen af energi baseret på vind- og vandkraft. Når det blæser eller regner meget, falder priserne, mens tørt og vindstille vejr får dem til at stige.
    • Årstiden påvirker priserne, fordi man bruger mere el til lys og opvarmning i vinterhalvåret end i sommerhalvåret.
    • Klimapolitiske stramninger kan gøre det dyrere at producere el ved hjælp af kul, olie og naturgas.
    • Energipolitikken påvirker også priserne på grund af varierende afgifter og lovregulerede ydelser.
    • Nyheder om krig, terror og naturkatastrofer har betydning for energimarkedet, da de skaber bekymring og uro.

Læs mere

Elaftaler

FAQ Energirådgivning

  • Kan vi få energirådgivning?
    • Er I en mindre virksomhed, kan I løbende få tips og gode råd via vores nyhedsbrev Erhvervsnyt.
    • Vil I gerne have konkrete sparetips, har vi samlet nogle råd til, hvordan I kan spare på energien.
    • Større virksomheder kan få rådgivning gennem Energy Management, hvor vi bl.a. har fokus på energieffektivisering.

  • Hvorfor skal vi spare på energien?
    Der er flere grunde til, at det er en god idé at have fokus på energibesparelser. Et lavere energiforbrug har mulighed for at mindske jeres omkostninger til el, og derved giver det et bedre resultat på bundlinjen. Derudover kan et lavere elforbrug bidrage til at skabe et bedre klima.

  • Kan det betale sig at bruge tid på små besparelser?
    Selv små tiltag kan sænke jeres omkostninger til energiforbruget. Og det behøver ikke være en stor investering at forbedre jeres energiforbrug. 

Læs mere

Sparetips
Energieffektivisering
Tilskud til energiforbedringer

FAQ Tilskud til energiforbedringer

  • Kan vi få tilskud til energiforbedringer?
    Ja, I kan få et kontant tilskud af os til en række energiforbedringer i jeres virksomhed, f.eks. udskiftning af vinduer, varmeinstallationer, belysning m.m. I skal dog huske at søge om tilskuddet, inden I går i gang. 

  • Vi er ikke kunde hos Ørsted. Kan vi søge om tilskud alligevel?
    Ja. Tilskudsordningen gælder alle og er landsdækkende.

  • Hvor søger vi om tilskud?
    I kan få et kontant tilskud til energiforbedringer i virksomheden. I skal bare huske at søge om tilskud hos os, inden I går i gang. Vi kan nemlig ikke give tilskud til energiforbedringer, der allerede er sat i gang.
    Vi kan også hjælpe jer, hvis I er en virksomhed med et større energiforbrug. Giver jeres projekt en energibesparelse over 50.000 kWh pr. år, skal I kontakte os. Så kan vi hjælpe med at beregne jeres tilskud.

  • Hvad skal vi særligt være opmærksomme på?
    For at få tilskud til jeres projekt er det vigtigt, at I henvender jer til os, inden I går i gang. Hvis I først søger, efter projektet er startet, er der nemlig ikke mulighed for at få tilskud. 

Læs mere

Tilskud til energiforbedringer
Tilskud til store energispareprojekter

FAQ Klimavenlige aftaler

  • Kan vi få klimavenlig el?
    I kan få dækket jeres elforbrug med 100 % klimavenlig energi leveret fra danske havmølleparker – og bruge det i jeres grønne regnskab. Vi sørger for, at I får afdækket jeres elforbrug med certificeret klimavenlig strøm fra danske havvindmølleparker. Ved køb af Dansk Havvind kan I sende et klimavenligt signal, og I er med til at fremme efterspørgslen på vedvarende energi i Danmark. 

  • Hvad får vi, når vi køber Dansk Havvind?
    Når I køber Dansk Havvind får I:
    • Et bevis som synliggør og dokumenterer, at Ørsted køber og indløser RECS-certifikater hos Energinet.dk svarende til den mængde, vi har aftalt med jer.
    • Klistermærker med Dansk Havvind, som I kan anvende f.eks. på jeres indgangsdør.
    • Logo for Dansk Havvind, f.eks. til brug på jeres hjemmeside.

  • Kan vi købe klimavenlig naturgas?
    Ja. I kan få naturgas blandet med biogas, som er en mere klimavenlig energiform, der vil være med til at reducere jeres virksomheds CO2-fodspor.  Køber I Bionaturgas, afdækker vi jeres naturgasforbrug med certificeret klimavenlig gas. Dermed er I med til at sende et klimavenligt signal og kan bidrage til at fremme efterspørgslen på vedvarende energi.

  • Hvad får vi, når vi køber Bionaturgas?
    Når I køber Bionaturgas, modtager I:
    • Et bevis som synliggør og dokumenterer, at Ørsted indløser bionaturgascertifikater hos Energinet.dk svarende til jeres naturgasforbrug.
    • Klistermærker med Bionaturgas, som I kan anvende på f.eks. jeres indgangsdør. 
    • Logo for Bionaturgas, f.eks. til brug på jeres hjemmeside.

  • Hvordan kan vi få råd til at udnytte energien bedre?
    Et nyt syn på energi kan være det første skridt på vejen til at udnytte energien bedre og opnå store besparelser. Det behøver ikke være et stort projekt at spare på energien, og derfor har vi samlet nogle energisparetips.

  • Kan vi få tilskud til energiforbedringer?
    Ja, I kan få et kontant tilskud af os til en række energiforbedringer i jeres virksomhed, f.eks. udskiftning af vinduer, varmeinstallationer, belysning m.m. I skal dog huske at søge om tilskuddet, inden I går i gang. 

Læs mere

Dansk Havvind
Bionaturgas
Sparetips
Tilskud til energiforbedringer

FAQ El Aflæsning og måler

Vælg en kategori

FAQ Måleraflæsning

  • Hvornår skal vi aflæse vores elmåler?
    Jeres elforbrug skal oplyses til jeres distributionsselskab.

  • Hvordan giver vi besked om vores måleraflæsning?
    Jeres måleraflæsning skal indberettes til det distributionsselskab, der står for at transportere el i det område, hvor virksomheden har adresse.

  • Hvad sker der, hvis vi glemmer at aflæse vores elmåler?
    Hvis der ikke foretages en måleraflæsning, så skønnes jeres forventede forbrug for det kommende år. Det betyder, at jeres acontoregninger bliver mindre præcise, end hvis I selv havde aflæst måleren. Selvom I har glemt at aflæse måleren, og jeres årsforbrug er skønnet, så kan det altid betale sig at kontakte os eller jeres lokale el-distributør med en aflæsning. Hermed bliver jeres forventede årsforbrug og de kommende acontoregninger justeret til det faktiske forbrug.

Genveje

Indtast måleraflæsning:
Log på Selvbetjening

FAQ Problem med måler

  • Vi tror, vores elmåler er gået i stykker. Hvad gør vi?
    Hvis I er i tvivl, om jeres elmåler virker, som den skal, kan I prøve at gøre følgende: 
    • Slå jeres HFI/HPFI-afbryder og sikringer fra, når elmålerens lille mærke på skiven er forrest på måleren.
    • Vent 45-60 sekunder. Måleren skal nu stå helt stille. Der kan godt gå op til en halv time, før skiven står helt stille, hvis I slukker, mens mærket ikke er forrest.

    Hvis målerskiven bliver ved med at dreje, skal I kontakte til jeres lokale distributionsselskab. Hvis jeres elmåler ikke lader til at være i stykker, men I alligevel synes, at den kører for hurtigt, så kan det skyldes flere forskellige ting, f.eks. ændrede produktionsforhold.

FAQ Byggestrøm

  • Hvordan får vi el til nybyggeri?
    For at få el til nybyggeri skal I først kontakte en autoriseret elinstallatør. Han sørger for alt det praktiske. Så snart I har fået installeret en måler og fået forbundet byggeriet med forsyningsnettet, vil I begynde at få strøm. 
    Har I brug for strøm til f.eks. en byggeplads, kan vi levere strøm midlertidigt. I betaler ikke tilslutningsbidrag for at få midlertidig strøm, men I skal betale for den fysiske tilslutning og for at få den fjernet igen.
    Bemærk: Nogle byggefirmaer betaler denne del og for den strøm, der bruges, mens der bygges. Det aftales med det enkelte byggefirma, og er en del af kontrakten.

FAQ Genåbning af el

  • Vi har fået lukket for strømmen. Hvad gør vi?
    I kan få åbnet for strømmen, når I har betalt det skyldige beløb. Så skal I bare ringe til os. Hvis I betaler og gerne vil have åbnet med det samme, skal I kunne fremvise en kvittering.

  • Hvad skal vi betale for at få genåbnet for strømmen?
    For at få åbnet for strømmen igen, skal I betale det skyldige beløb, som er årsag til afbrydelsen.

  • Er der et gebyr for at få genåbnet strømmen?
    Ja, I skal betale et gebyr for at få afbrudt strømmen og for at få åbnet for strømmen igen. Gebyret vil blive opkrævet på jeres næste regning.

  • Hvordan vi kan få genåbnet for virksomhedens strøm?
    I kan nemt få genåbnet for strømmen. Det kræver dog, at I betaler det skyldige beløb eller stiller sikkerhed for fremtidig levering. I kan få beløbet oplyst ved at kontakte os. Det er også os, I skal ringe til for at bestille en genåbning.

FAQ El Vores kundeoplysninger

Vælg en kategori

FAQ Stamdataændringer

  • Hvordan ændrer vi cvr-nr.?
    Hvis I vil have ændret cvr-nr. på jeres aftale hos os, skal I ringe til os med en aflæsning af jeres elmåler. Aflæsningen bruger vi til at lave en opgørelse, som er knyttet til det gamle cvr-nr. Derefter vil vi registrere jer på det nye cvr-nr.

  • Hvordan ændrer vi telefonnummer, e-mail eller postadresse?
    I kan ændre oplysninger på jeres kundeforhold i Selvbetjening. I kan også ringe eller skrive til os, så hjælper vi jer.

Genveje

Log på Selvbetjening

FAQ Ændring af elaftale

  • Hvordan ændrer vi vores elaftale til fastpris?
    Har I en variabel prisaftale og ønsker fastprisaftale, kan I kontakte os. Så kan vi hjælpe jer med at finde den rigtige aftale til jeres virksomhed.

  • Hvordan tilmelder vi os til Betalingsservice?
    I kan tilmelde jeres regninger til Betalingsservice ved at logge på Selvbetjening. I kan også kontakte os, så hjælper vi jer med at blive tilmeldt Betalingsservice.

  • Kan vi tilmelde vores regninger til e-Boks?
    I kan tilmelde jeres regninger til e-Boks i Selvbetjening under regninger eller på e-Boks.dk

Læs mere

Elaftaler

FAQ Betalingsadresse

  • Vil I sende vores post til anden adresse?
    Ønsker I jeres post fra os sendt til anden adresse end jeres installationsadresse, kan I benytte Selvbetjening eller ringe til os.

Læs mere

Log på Selvbetjening

FAQ Vores forbrug

  • Hvordan bliver vores forventede forbrug beregnet?
    Vi beregner jeres forventede forbrug ud fra det tidligere års elforbrug på adressen. Hvis jeres virksomhed er flyttet ind på adressen i løbet af det seneste år, og I er tvivl om det forventede forbrug passer til jeres faktiske forbrug, er det en god idé at kontakte os med en aflæsning. Så kan vi lave en beregning baseret på jeres virksomheds forbrug.

  • Hvornår opgøres virksomhedens forbrug?
    Virksomhedens forbrug opgøres en gang om året, hvor I modtager en årsopgørelse. Det skyldes, at elprisen er baseret på et forventet forbrug. På årsopgørelsen regulerer vi det forventede forbrug ud fra jeres faktiske forbrug i de seneste 12 måneder. Vi anbefaler dog, at I aflæser jeres måler løbende, så I har et overblik over jeres elforbrug.

  • Kan vi ændre virksomhedens forventede forbrug?
    Sker der ændringer i virksomheden – det kan f.eks. være energiforbedringer eller en udvidelse af jeres produktion - kan der være god grund til at få ændret jeres forventede forbrug. I kan få ændret jeres forventede forbrug ved at ringe eller skrive til os med en aflæsning og dato for aflæsningen.

FAQ Udbetaling af tilgodehavende

  • Vi har modtaget en check, kan beløbet blive overført til vores bankkonto i stedet?
    Ja, jeres tilgodehavende kan godt blive overført til jer. 
    Hvis I kontakter os, så vil I modtage beløbet efter checkens indløsningsperiode på 30 dage fra udstedelsesdatoen er udløbet. Vil I gerne modtage beløbet tidligere, kan I sende checken retur til os sammen med jeres registreringsnummer og bankkontonummer.

    Check og oplysninger sendes til:

    Ørsted
    Att.: Kundebogholderi
    Teknikerbyen 25
    2830 Virum

  • Bliver tilgodehavende udbetalt over Betalingsservice?
    Ja, hvis jeres opgørelse viser et tilgodehavende, vil det blive udbetalt gennem jeres Betalingsserviceaftale. 
    Vær opmærksom på ikke at afmelde aftalen, når I er flyttet, før I har fået jeres flytteopgørelse.

  • Kan vi få vores tilgodehavende modregnet på næste regning?
    Jeres tilgodehavende vil blive udbetalt til jer, da det ikke kan blive modregnet på jeres næste regning. 
    Er I tilmeldt Betalingsservice, bliver pengene overført automatisk. Hvis I ikke er tilmeldt Betalingsservice, kan I alligevel få pengene sat direkte ind på jeres konto. 

    Sådan gør I:

    • Gå ind på Selvbetjening.
    • Log på med jeres kundenummer og aftagenummer.
    • Klik på linket 'Profil' i venstre menu, og udfyld felterne under 'Kontonummer' med jeres kontooplysninger.

  • Hvorfor har vi ikke modtaget vores tilgodehavende?
    Hvis I kontakter os, vil vi gerne undersøge, hvorfor I ikke har modtaget jeres tilgodehavende.

FAQ Selvbetjening

  • Hvordan kan vi logge på Selvbetjening?
    I kan logge på selvbetjeningen med jeres kundenummer og aftagenummer. I kan også bruge Nem ID eller e-mail og kodeord.

  • Hvad kan vi se på Selvbetjening?
    Når I er logget på selvbetjeningen, kan I bl.a.:
    • se jeres regninger
    • få overblik over jeres forbrug
    • se oplysninger om jer som kunde
    • tilmelde jer Betalingsservice.

Genveje

Log på Selvbetjening

FAQ El Øvrige     

Vælg en kategori

FAQ Ris og ros

  • Vil I gerne have ris og ros?
    Ja, det vil vi bestemt. I hjælper os med at blive bedre, når I sender os en kommentar om, hvad der er gået godt, og hvad der er gået skidt. Så kan vi bruge jeres kommentarer til at blive bedre og give vores kunder den bedste oplevelse.

  • Kan vi også ringe med ris eller ros?
    Det må I gerne. I er altid velkomne til at ringe til os.

FAQ Fejlmelding

  • Der er fejl på vores gadebelysning, hvad skal vi gøre?
    Hvis det er Ørsted, der står for gadelyset i jeres område, kan I bruge app’en 'Giv et Praj'. 

    Her kan I nemt og hurtigt give os besked, hvis der er udendørslamper, der ikke virker. Hvis ikke I har mulighed for at benytte app’en, kan I melde fejlen ved at ringe til os døgnet rundt eller logge på Belysningscentret. I kan også melde fejlen på ditgadelys.dk.

    Er der fare for stød og er det Ørsted, der står for driften? Så skal I straks ringe til os.

  • Vi har ingen strøm, hvordan får vi det igen?
    Er der kun hos jer, eller er det også hos naboerne? Hvis naboerne heller ikke har strøm, kan det være fejl på elnettet. Er det hos jer, kan det skyldes, der er gået en sikring – eller at jeres HFI- eller HPFI-afbryder er slået fra.

    Tjek selv, om I kan få strømmen igen:

    • Er HFI-/HPFI-afbryderen slået fra? Prøv at slukke alle gruppeafbrydere.
    • Slå nu HFI-/HPFI-afbryderen til igen, og tænd gruppeafbryderne én ad gangen. Når HFI-/HPFI-afbryderen slår fra, ved I, at fejlen er i den gruppe. Sluk for alle apparater i gruppen.
    • Slå HFI-/HPFI-afbryderen og gruppeafbryderen med det defekte apparat til igen.
    • Tænd apparaterne i gruppen et efter et. Når HFI-/HPFI-afbryderen slår fra, ved I, hvilket apparat der er i stykker. Sluk det.
    • Slå HFI-/HPFI-afbryderen og alle gruppeafbrydere til igen. Så skulle det gerne virke.

Genveje

Fejlmeld gadelys
Fejlmeld på Belysningscenter

Download 'Giv et praj' til Iphone
Download 'Giv et praj' til Android

FAQ Solceller og elvarme

  • Hvor ser vi vores solcelleproduktion?
    Alt efter hvilken nettoafregningsgruppe I er godkendt til, vil evt. overskudsproduktion stå på jeres regninger. Den fulde produktion fra jeres solcelleanlæg kan I se på anlægget.

  • Hvem udbetaler overskudsproduktionen?
    I får udbetalt jeres overskudsproduktion af Energinet.dk.

  • Hvor ansøger vi om nyt solcelleanlæg?
    I ansøger om godkendelse til et nyt solcelleanlæg via Energinet.dk.

  • Kan vi få reduktion af virksomhedens elafgift?
    I kan ikke få elvarmereduktion over 4.000 kWh, da dette ikke gives til erhvervskunder.

Læs mere

Energinet.dk

FAQ Naturgas

Se de oftest stillede spørgsmål, og få svarene på dem her

FAQ Naturgas Regning

Vælg en kategori

FAQ Naturgas Vores faktura

Hvad består naturgasprisen af?

Jeres naturgaspris er sammensat af forskellige dele. Selve prisen for jeres naturgasforbrug er opgjort pr. m3 naturgas, og denne del udgør ca. 36 % af den samlede naturgaspris. Resten af prisen er faste udgifter i form af afgifter og distribution. Det er kun naturgasprisen, som er afhængig af den aftale, I har valgt. Hvorfor ændres naturgasprisen på vores faktura?

Hvorfor ændres naturgasprisen på vores faktura?

Ændringen i naturgasprisen på jeres faktura kan skyldes, at I har ændret naturgasaftale i perioden. Hvis I vil vide mere, skal I konkakte os.

Kan vi få en kopi af fakturaen?

I kan finde alle jeres fakturaer på vores selvbetjening. Vi vil også gerne sende jer en kopi af fakturaen – I skal dog være opmærksomme på, at der er et gebyr.

Hvorfor får vi en årsopgørelse?

I får en årsopgørelse, fordi virksomhedens forbrug opgøres en gang om året. Det skyldes, at naturgasprisen er baseret på et forventet forbrug. På årsopgørelsen regulerer vi det forventede forbrug ud fra jeres faktiske forbrug i de seneste 12 måneder.

FAQ Naturgas Vores forbrug

Hvordan bliver vores forventede forbrug beregnet?

Vi beregner jeres forventede forbrug ud fra det tidligere års naturgasforbrug på adressen. Hvis jeres virksomhed er flyttet ind på adressen i løbet af det seneste år, og I er tvivl, om det forventede forbrug passer til jeres faktiske forbrug, er det en god idé at kontakte os med en aflæsning. Så kan vi tilpasse jeres forventede forbrug.

Hvornår opgøres virksomhedens forbrug?

Virksomhedens forbrug opgøres en gang om året, hvor I modtager en årsopgørelse. Det skyldes, at naturgasprisen er baseret på et forventet forbrug. På årsopgørelsen regulerer vi det forventede forbrug ud fra jeres faktiske forbrug i de seneste 12 måneder. Vi anbefaler dog, at I aflæser jeres måler løbende, så I har et overblik over jeres naturgasforbrug.

Kan vi ændre virksomhedens forventede forbrug?

Sker der ændringer i virksomheden – det kan f.eks. være energiforbedringer eller en udvidelse af jeres produktion – kan der være god grund til at få ændret jeres forventede forbrug. I kan få ændret jeres forventede forbrug ved at ringe eller skrive til os med en aflæsning og dato for aflæsningen.

Er der et minimumsforbrug?

Der er ikke noget minimumsforbrug. Hvis I har andre energikilder som supplement til jeres naturgasfyr, kan det være en god idé at kontakte os med en aflæsning, så vi kan justere jeres forventede forbrug.

FAQ Naturgas Betalingsmuligheder

Hvordan tilmelder vi os til elektronisk fakturering?

I kan tilmelde jer elektronisk fakturering ved at ringe eller skrive til os. For at kunne tilmelde jer, skal vi bruge:

1. Jeres 13-cifrede EAN-nummer

2. Jeres kundenummer

3. Jeres aftagenummer.

Kan vi tilmelde vores fakturaer til e-Boks?

Som naturgaskunde er det desværre ikke muligt at tilmelde fakturaerne til e-Boks. I kan dog se jeres fakturaer i vores selvbetjening.

Hvordan tilmelder vi os til Betalingsservice?

I kan tilmelde jeres fakturaer til Betalingsservice ved at logge på selvbetjening.

I kan også kontakte os, så hjælper vi jer med at blive tilmeldt Betalingsservice.

FAQ Naturgas Betalingsordning

Kan vi få en betalingsaftale?

Er I i en situation, hvor I ikke har mulighed for at betale, så kontakt os, og vi vil undersøge, om det er muligt at indgå en aftale om en betalingsordning. Bemærk, at for at få oprettet en betalingsaftale skal I betale et gebyr og renter af det beløb, I skylder. Husk at have virksomhedens kundenummer parat – det står på jeres seneste faktura.

Koster en betalingsaftale noget?

Skal I have en betalingsaftale, er der et oprettelsesgebyr. Derudover skal I også betale renter af det beløb, I skylder. Renterne indberettes til SKAT. I skal derfor oplyse jeres cvr-nr., når I får en betalingsaftale.

FAQ Naturgas Rykker og gebyrer

Hvorfor får vi en rykker, når vi har betalt?

Modtager I en rykker for en faktura, I allerede har betalt, kan det skyldes, at jeres betaling har krydset vores brev i posten.

Er I i tvivl om, det er tilfældet, er I velkomne til at kontakte os.

FAQ Naturgas Lukkevarsel

Vi har fået brev om lukning af naturgassen. Hvad gør vi?

Vi har sendt en lukkebrev til jeres virksomhed, hvis I mangler at betale jeres fakturaer hos os. I brevet står der, hvilken dag naturgassen bliver afbrudt hos jer, og hvor meget I skal betale for at undgå, at naturgassen bliver afbrudt. Der står også, hvordan I kan undgå lukning ved at betale det skyldige beløb og sende en kvittering ind til os. Hvis I har spørgsmål, er I velkomne til at ringe til os.

Hvordan kan vi indbetale til jer?

I kan indbetale på vores konto i Danske Bank: Registreringsnummer: 3100 Kontonummer: 3100013118 Girokontonummer: 6658504. Husk at angive kundenummer, så vi ved, hvem betalingen er fra.

Hvad gør vi, hvis vi ikke kan betale virksomhedens faktura?

Er I i en situation, hvor I ikke har mulighed for at betale, så ring til os, og vi vil undersøge, om det er muligt at indgå en aftale om en betalingsordning. Bemærk, at for at få oprettet en betalingsaftale skal I betale et gebyr og renter af det beløb, I skylder. Husk at have virksomhedens kundenummer parat – det står på jeres seneste faktura.

FAQ Naturgas Flytning

Vælg en kategori

FAQ Naturgas Tilflytning

Hvordan tilmelder vi virksomheden som naturgaskunde?

Hvis I skal flytte, kan jeres naturgasaftale sagtens flytte med. I skal bare ringe eller skrive til os. Vi skal bl.a. bruge: en aflæsning af måleren fra virksomhedens nuværende adresse en aflæsning fra den nye adresse. Når I er blevet tilmeldt, sender vi et velkomstbrev som bekræftelse på tilmeldingen. Hvis I er blevet tilmeldt i forbindelse med, at I er flyttet, vil I modtage en slutopgørelse med den endelige naturgasafregning på virksomhedens tidligere adresse. Har I en acontoregning liggende til betaling, når I melder virksomhedens flytning, skal I betale den. Bagefter vil I få en slutopgørelse.

Hvornår skal vi tilmelde os?

I kan senest tilmelde jer en naturgasleverandør 14 hverdage efter, I har aflæst naturgasmåleren. Vælger I ikke en leverandør inden 14 hverdage, vil I blive automatisk blive tilmeldt forsyningspligtselskabet i jeres område. Det er ikke muligt at melde tilflytning frem i tiden.

Vi har glemt at melde virksomhedens flytning. Hvad gør vi?

Har I glemt at melde flytning, skal I straks ringe til os med en aflæsning af naturgasmåleren på jeres nye adresse.

Har I modtaget vores tilmelding?

I vil modtage et ordrebekræftelse, som bekræfter, at I er tilmeldt. Er I alligevel i tvivl, kan I kontakte os.

FAQ Naturgas Fraflytning

Hvornår skal vi melde fraflytning?

I kan melde flytning senest 8 hverdage efter fraflytningsdatoen. Når I melder flytning, skal vi bl.a. bruge en flyttedato og en aflæsning af måleren på den adresse, I flytter fra.

Hvordan framelder vi virksomheden den gamle adresse?

I framelder virksomheden ved at ringe eller skrive til os. Vi skal bl.a. bruge jeres kundenummer, en flyttedato og en aflæsning af måleren på den adresse, I flytter fra.

Vi skal flytte. Kan vi tage vores aftale med til den nye adresse?

Ring eller skriv til os, så undersøger vi, om I kan få jeres naturgasaftale med til jeres nye adresse.

FAQ Naturgas Produkter

Vælg en kategori

FAQ Naturgas Naturgasaftale

Hvilken naturgasaftale skal vi vælge?

Hvis det er vigtigt for jer med tryghed i budgettet, anbefaler vi, at I vælger den aftale, vi kalder Fastpris. Hvis energien derimod ikke fylder så meget i jeres budget, er I måske mere risikovillige og går efter besparelser i perioder med lave markedspriser – og så bør I overveje Månedspris.

Hvordan bliver virksomheden naturgaskunde?

Det er nemt at skifte til os. Vi klarer alt det praktiske, og det koster ikke noget. 1. Ring til os, og bestil jeres aftale. Herefter får I en kontrakt fra os. 2. Aftalen hos jeres nuværende energiselskab bliver opsagt. 3. I bliver derefter kontaktet vedrørende en slutaflæsning. 4. I modtager naturgas fra den dato, vi har aftalt.

Hvad består naturgasprisen af?

Jeres naturgaspris er sammensat af forskellige dele. Selve prisen for jeres naturgasforbrug er opgjort pr. m3 naturgas, og denne del udgør ca. 36 % af den samlede naturgaspris. Resten af prisen er faste udgifter i form af afgifter og distribution. Når prisen ændres, er det kun prisen på selve naturgassen, der enten falder eller stiger – samt momsen, der følger prisen.

Hvorfor ændrer naturgasprisen sig?

Prisen på naturgas ændrer sig i løbet af året på grund af markedet, udbud og efterspørgsel. Som med alt andet bliver prisen højere, når mange efterspørger naturgas, eller når verdensmarkedet rystes af krige, recessioner, naturkatastrofer m.m. Uro og utryghed skubber i reglen priserne opad.

FAQ Naturgas Servicesaftaler

Skal vi have en serviceaftale?

Der er flere fordele ved at have en serviceaftale til jeres naturgasfyr. En serviceaftale minimerer risiko for driftsnedbrud og forlænger anlæggets stabilitet og levetid. Hvis jeres naturgasanlæg kører, som det skal, bruger det mindre energi. Hvis det derimod ikke kører optimalt, kan det bruge en masse unødvendig naturgas.

Hvilken serviceaftale skal vi have?

Hvilken serviceaftale, der passer bedst til jer, afhænger af jeres naturgasfyr. Derfor skal I ringe eller skrive til os, så kan vi sammen finde den bedste aftale til jer ud fra kedeltype, forbrug og jeres behov.

FAQ Naturgas Energirådgivning

Kan vi få energirådgivning?

Er I en mindre virksomhed, kan I løbende få tips og gode råd via vores nyhedsbrev Erhvervsnyt. Større virksomheder kan få rådgivning gennem Energy Management, hvor der bl.a. er fokus på energieffektivisering.

Hvorfor skal vi spare på energien?

Der er flere grunde til, at det er en god idé at have fokus på energibesparelser. Et lavere energiforbrug giver mulighed for at mindske jeres omkostninger til naturgas, og derved giver det et bedre resultat på bundlinjen. Derudover kan et lavere naturgasforbrug bidrage til at skabe et bedre klima.

Kan det betale sig at bruge tid på små besparelser?

Selv små tiltag kan sænke jeres omkostninger til energiforbruget. Og det behøver ikke være en stor investering at forbedre jeres energiforbrug.

FAQ Naturgas Tilskud til energiforbedringer

Kan vi få tilskud til energiforbedringer?

Ja, I kan få et kontant tilskud af os til en række energiforbedringer i jeres virksomhed, f.eks. udskiftning af vinduer, varmeinstallationer, belysning mm. I skal dog huske at søge om tilskuddet, inden I går i gang.

Vi er ikke kunde hos DONG Energy. Kan vi søge om tilskud alligevel?

Ja. Tilskudsordningen gælder alle og er landsdækkende.

Hvor søger vi om tilskud?

I kan få et kontant tilskud til energiforbedringer i virksomheden. I skal bare huske at søge om tilskud hos os, inden I går i gang. Vi kan nemlig ikke give tilskud til energiforbedringer, der allerede er sat i gang. Vi kan også hjælpe jer, hvis I er en virksomhed med et større energiforbrug. Giver jeres projekt en energibesparelse over 50.000 kWh pr. år, skal I kontakte os. Så kan vi hjælpe med at beregne jeres tilskud.

Hvad skal vi særligt være opmærksomme på?

For at få tilskud til jeres projekt er det vigtigt, at I henvender jer til os, inden I går i gang. Hvis I først søger, efter projektet er startet, er der nemlig ikke mulighed for at få tilskud.

FAQ Naturgas Klimavenlige aftaler

Kan vi købe klimavenlig naturgas?

Ja. I kan få naturgas blandet med biogas, som er en mere klimavenlig energiform, der vil være med til at reducere jeres virksomheds CO2-fodspor. Køber I Bionaturgas, afdækker vi jeres naturgasforbrug med certificeret klimavenlig gas. Dermed er I med til at sende et klimavenligt signal og kan bidrage til at fremme efterspørgslen på vedvarende energi. Læs mere om Bionaturgas

Hvad får vi, når vi køber Bionaturgas?

Når I køber Bionaturgas, modtager I: Et bevis som synliggør og dokumenterer, at DONG Energy indløser bionaturgascertifikater hos Energinet.dk svarende til jeres naturgasforbrug. Klistermærker med Bionaturgas, som I kan anvende på f.eks. jeres indgangsdør. Logo for Bionaturgas, f.eks. til brug på jeres hjemmeside.

Kan vi få klimavenlig el?

I kan få dækket jeres elforbrug med 100 % klimavenlig energi leveret fra danske havmølleparker – og bruge det i jeres grønne regnskab. Vi sørger for, at I får afdækket jeres elforbrug med certificeret klimavenlig strøm fra danske havvindmølleparker. Ved køb af Dansk Havvind kan I sende et klimavenligt signal, og I er med til at fremme efterspørgslen på vedvarende energi i Danmark. Læs mere om Dansk Havvind

Hvad får vi, når vi køber Dansk Havvind?

Når I køber Dansk Havvind får I: Et bevis som synliggør og dokumenterer, at Ørsted køber og indløser RECS-certifikater hos Energinet.dk svarende til den mængde, vi har aftalt med jer. Klistermærker med Dansk Havvind, som I kan anvende f.eks. på jeres indgangsdør. Logo for Dansk Havvind, f.eks. til brug på jeres hjemmeside.

Hvordan kan vi få råd til at udnytte energien bedre?

Et nyt syn på energi kan være det første skridt på vejen til at udnytte energien bedre og opnå store besparelser. Det behøver ikke være et stort projekt at spare på energien, og derfor har vi samlet nogle energisparetips.

Kan vi få tilskud til energiforbedringer?

Ja, I kan få et kontant tilskud af os til en række forbedringer i jeres virksomhed, f.eks udskiftning af vinduer, varmeinstallationer, belysning m.m. I skal dog huske at søge om tilskuddet, inden I går i gang.

FAQ Naturgas Aflæsning og måler

Vælg en kategori

FAQ Naturgas Måleraflæsning

Hvornår skal vi aflæse vores naturgasmåler?

Jeres naturgasforbrug skal oplyses til jeres distributionsselskab. Hvis I er kunde hos DONG Gas Distribution, får I en gang om året sendt et aflæsningsbrev, hvor der står hvad I skal gøre, og hvornår I skal gøre noget.

Hvordan giver vi besked om vores måleraflæsning?

Jeres måleraflæsning skal indberettes til det distributionsselskab, der står for at transportere naturgas i det område, hvor virksomheden har adresse. Er jeres virksomhed kunde hos Ørsted, kan I give besked om jeres måleraflæsning på 2 måder:

Log på selvbetjening, og indtast jeres aflæsning.

Ring til tast selv-service på 80 81 20 00, og indtast jeres aflæsning. Indtast alle tallene fra venstre mod højre (I skal også skrive de nuller, der kan stå foran).

Vi har glemt at aflæse vores naturgasmåler. Hvad gør vi?

Hvis I har glemt at aflæse jeres måler, skal I ringe til os med jeres aflæsning og aflæsningsdato. Så justerer vi jeres årsopgørelse og de kommende acontofakturaer.

Kan vi få hjælp til at aflæse vores naturgasmåler?

Ja, hvis I er kunde hos DONG Gas Distribution, kan I få os til at aflæse naturgasmåleren. Det koster dog et gebyr. Ring på 99 55 35 00 for at høre mere.

FAQ Naturgas Problem med måler

Vores måler er gået i stå. Hvad skal vi gøre?

Ring til os, så aftaler vi en løsning med jer. Hvis jeres måler er gået i stykker, kan vi finde en tid for at få udskiftet jeres måler.

Hvorfor larmer vores måler?

Ring til os på 99 55 35 00, så aftaler vi en løsning med jer. Hvis jeres måler er gået i stykker, kan vi finde en tid for at få udskiftet jeres måler.

FAQ Naturgas Genåbning af naturgas

Vi har fået lukket for naturgassen. Hvad gør vi?

I kan få åbnet for naturgassen, når I har betalt det skyldige beløb. Så skal I bare ringe til os. Hvis I betaler og gerne vil have åbnet med det samme, skal I kunne fremvise en kvittering. På kvitteringen skal I tydeligt skrive jeres telefonnummer, og at I gerne vil have åbnet for naturgassen igen. Hvis vi får jeres kvittering senest kl. 10.30, kan vi åbne for naturgassen allerede samme dag.

Hvad skal vi betale for at få genåbnet for naturgassen?

For at få åbnet for strømmen igen, skal I betale det skyldige beløb, som er årsag til afbrydelsen. Der er altid varslet, før vi lukker for gasforsyningen. I brevet står der, hvor meget I skylder os, og hvad I skal betale for at undgå lukning eller få åbnet for naturgassen igen.

Kan vi få en betalingsaftale?

Er I i en situation, hvor I ikke har mulighed for at betale, så ring til os, og vi vil undersøge, om det er muligt at indgå en aftale om en betalingsordning. Bemærk, at for at få oprettet en betalingsaftale skal I betale et gebyr og renter af det beløb, I skylder. Husk at have virksomhedens kundenummer parat – det står på jeres seneste faktura.

FAQ Naturgas Vores kundeoplysninger

Her skrives lidt om Naturgas Vores kundeoplysninger...

FAQ Naturgas Stamdataændringer

Hvordan ændrer vi cvr-nr.?

Skal I have ændret cvr-nr. på jeres aftale hos os, skal I ringe til os med en aflæsning af jeres naturgasmåler. Aflæsningen bruger vi til at lave en opgørelse, som er knyttet til det gamle cvr-nr. Derefter vil vi registrere jer på det nye cvr-nr.

Hvordan ændrer vi telefonnummer, e-mail eller postadresse?

I kan ændre jeres kundeoplysninger i selvbetjeningen. I kan også ringe eller skrive til os, så hjælper vi jer.

FAQ Naturgas Ændring af aftale

Hvordan ændrer vi vores naturgasaftale til fastpris?

Har I en variabel prisaftale og ønsker fastprisaftale, kan I kontakte os. Så kan vi hjælpe jer med at finde den rigtige aftale til jeres virksomhed.

Hvordan tilmelder vi os til Betalingsservice?

I kan tilmelde jeres fakturaer til Betalingsservice ved at logge på selvbetjening. I kan også kontakte os, så hjælper vi jer med at blive tilmeldt Betalingsservice.

Kan vi tilmelde vores fakturaer til e-Boks?

Som naturgaskunde er det desværre ikke muligt at tilmelde fakturaerne til e-Boks. I kan dog se jeres fakturaer i vores selvbetjening.

FAQ Naturgas Betalingsadresse

Vil I sende vores post til anden adresse?

Ønsker I jeres post fra os sendt til anden adresse end jeres installationsadresse, kan I ringe til os eller bruge vores selvbetjening.

FAQ Naturgas Vores forbrug

Hvordan bliver vores forventede forbrug beregnet?

Vi beregner jeres forventede forbrug ud fra det tidligere års naturgasforbrug på adressen. Hvis jeres virksomhed er flyttet ind på adressen i løbet af det seneste år, og I er tvivl om det forventede forbrug passer til jeres faktiske forbrug, er det en god idé at kontakte os med en aflæsning. Så kan vi lave en beregning baseret på jeres virksomheds naturgasforbrug.

Hvornår opgøres virksomhedens forbrug?

Virksomhedens forbrug opgøres en gang om året, hvor I modtager en årsopgørelse. Det skyldes, at naturgasprisen er baseret på et forventet forbrug. På årsopgørelsen regulerer vi det forventede forbrug ud fra jeres faktiske forbrug i de seneste 12 måneder. Vi anbefaler dog, at I aflæser jeres måler løbende, så I har et overblik over jeres naturgasforbrug.

Kan vi ændre virksomhedens forventede forbrug?

Sker der ændringer i virksomheden – det kan f.eks. være energiforbedringer eller en udvidelse af jeres produktion – kan der være god grund til at få ændret jeres forventede forbrug. I kan få ændret jeres forventede forbrug ved at ringe eller skrive til os med en aflæsning og dato for aflæsningen.

Er der et minimumsforbrug?

Der er ikke noget minimumsforbrug. Hvis I har andre energikilder som supplement til jeres naturgasfyr, kan det være en god idé at kontakte os med en aflæsning, så vi kan justere jeres forventede forbrug.

FAQ Naturgas Udbetaling af tilgodehavende

Vi har modtaget en check, kan den blive overført til vores bankkonto i stedet?

Ja, jeres tilgodehavende kan godt blive overført til jer. Hvis I kontakter os, så vil I modtage beløbet, efter checkens indløsningsperiode på 30 dage fra udstedelsesdatoen er udløbet. Vil I gerne modtage beløbet tidligere, kan I sende checken retur til os sammen med jeres registreringsnummer og bankkontonummer. Check og oplysninger sendes til:

Ørsted

Att.: Kundebogholderi

Teknikerbyen 25

2830 Virum

 

Bliver tilgodehavende udbetalt over Betalingsservice?

Ja, hvis jeres opgørelse viser et tilgodehavende, vil det blive udbetalt gennem jeres Betalingsservice-aftale. Vær opmærksom på ikke at afmelde aftalen, når I er flyttet, før I har fået jeres flytteopgørelse.

Kan vi få vores tilgodehavende modregnet på næste faktura?

Jeres tilgodehavende vil blive udbetalt til jer, da det ikke kan blive modregnet på jeres næste faktura. Er I tilmeldt Betalingsservice eller elektronisk fakturering, bliver pengene overført automatisk.

Hvorfor har vi ikke modtaget vores tilgodehavende?

Hvis I kontakter os, vil vi gerne undersøge, hvorfor I ikke har modtaget jeres tilgodehavende.

FAQ Naturgas Selvbetjening

Hvordan kan vi logge på selvbetjeningen?

I kan logge på selvbetjeningen med jeres kundenummer og aftagenummer. I kan også bruge NemID eller e-mail og kodeord.

Hvad kan vi se på selvbetjeningen?

Når I er logget på selvbetjeningen, kan I bl.a.:

  • se jeres regninger
  • få overblik over jeres forbrug
  • se oplysninger om jer som kunde
  • tilmelde jer Betalingsservice.

FAQ Naturgas Øvrige

Vælg en kategori

FAQ Naturgas Ris og ros

Vil I gerne have ris og ros?

Ja, det vil vi bestemt. I hjælper os med at blive bedre, når I sender os en kommentar om, hvad der er gået godt, og hvad der er gået skidt. Så vi kan vi bruge jeres kommentarer til at blive bedre og give vores kunder den bedste oplevelse.

Kan vi også ringe med ris og ros?

Det må I gerne. I er altid velkomne til at ringe til os på 99 55 35 00.

FAQ Naturgas Reklamation

Hvad gør jeg, hvis jeg vil klage?

Beskriv din klage så grundigt som muligt i feltet herunder, så undersøger vi sagen nærmere og vender tilbage til dig hurtigst muligt. Vær opmærksom på, at der kan gå lidt tid, før du får svar, da en klage typisk betyder, at mange mennesker skal involveres, for at vi kan undersøge sagen grundigt. Vi håber på din forståelse.

FAQ Naturgas Fejlmelding (vi mangler naturgas)

Er der problemer med jeres naturgasforsyning?

Hvis I har problemer med jeres forsyning af naturgas, skal I ringe til os på 99 55 35 00 eller udfylde formularen.

Vores fyr virker ikke. Er naturgasforsyningen lukket?

Der kan være flere grunde til, at jeres naturgasfyr ikke virker:

  • Fyret fejler.
  • Der kan være problemer med forsyningen i området.
  • Der kan være lukket for jeres naturgas eller el (hvis der ikke er strøm, virker naturgasfyret ikke).

Ring til os på 99 55 35 00 eller udfyld formularen, så hjælper vi jer med at finde ud af, hvorfor jeres naturgasfyr ikke virker.

Hvad gør vi, når fyret melder fejl?

Hvis jeres virksomhed har en serviceaftale hos os, så kan I ringe til os og bestille et udkald. Så kommer en af vores Servicepartnere ud til jer. Hvis I ikke har en serviceaftale hos os, skal I kontakte en vvs-installatør.

Fandt du ikke svar?

Udfyld en af sidens webformularer eller ring til os på 99 55 35 00. 
Vi har åbent man-tors 9-16 og fre 9-15.